شناسهٔ خبر: 45341261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در کمیته اشتغال دورود مطرح شد؛

لزوم آموزش سبک زندگی، فرهنگ کارآفرینی و الگوسازی کارآفرینان دورودی / پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در دورود

مسئول امور جوانان ورزش وجوانان دورود گفت: در زمینه سبک زندگی، فرهنگ کارآفرینی و الگوسازی کارآفرینان در سطح شهرستان آموزش های لازم بایدانجام گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ سومین جلسه کمیته اشتغال دورود برگزارشد.

در این جلسه  محمد صحرایی رییس  کمیته اشتغال و رئیس  تعاون کار و رفاه اجتماعی دورودبا بیان اینکه کمیته اشتغال جزءشش کمیته ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان است که در راستای تولید محتوا و غنی‌سازی موضوعات مطرح برای  ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تشکیل می شود.

اوافزود:  لازم است تمامی مسئولین شهرستان به جهت تسهیل گری درجذب سرمایه گذاران تلاش کنند .

صحرایی همچنین با اشره به فقدان مهارت سبک زندگی و دلسوزی های نابجای خانواده ها که باعث آسیب به جوانان در زمینه اشتغال ومهارت می شود ،تصریح کرد:تاکنون ۲۰ میلیارد تومان  تومان تسهیلات درقالب ۲ هزار و ۷۰۰مورد از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده  و ۱۵ میلیارد تومان هم اعتبار پرداختی جهت مشاغل روستایی و عشایری برای ۲۳۵ مورد شغل که به اشتغال ۳۵۰ نفر  شده است .

درادامه امیر یاراحمدی دبیر جلسه و مسئول امور جوانان با بیان اینکه مدرنیته و فضای مجازی عاملی در تسریع سرعت تغییر سبک زندگی خانواده ها شده است و تربیت افراد خانوادهاراازحالت تولیدکننده و مهارت پرور خصوصادر دودهه گذشته به خانواده هایی مصرف گرا و فاقدمهارت ومهارت پرور تبدیل کرده است ،گفت:  لازم است   در زمینه  سبک زندگی، فرهنگ کارآفرینی و الگوسازی کارآفرینان در سطح شهرستان آموزش هایی انجام گیرد‌‌.

همچنین  مهردادخورشیدوند رییس  کمیته امداد امام خمینی( ره )بابیان اینکه اگر کارفرمایی از مددجویان کمیته امداد در کارگاه یا واحد تولیدی خود جهت نیروی کار استفاده نماید می‌تواند به ازای هر فرد استخدام شده وام ۵۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه دریافت کند با ابراز نارضایتی از کم لطفی برخی بانک ها در سخت گیری شرایط  ضامن های معتبرجهت دریافت وام‌های اشتغالزایی باعث برگشت اعتبارات و استفاده ننمودن جامعه هدف می گردد.

همچنین جعفر درویشی رییس  اداره بهزیستی با بیان این که مورد اشاره شده توسط ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه تسهیلات درد مشترک مددجویان این سازمان هم می باشد. به اعطای تسهیلات به آسیب دیدگان اجتماعی ناشی از اعتیاد اشاره کرد وگفت:  در صورتی که فردی دارای ۳ سال پاکی اثبات شده از اعتیاد باشد وام ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه دریافت می‌کند‌. و می توانند از مزایای ۸۰ درصد پرداخت بیمه تامین اجتماعی توسط بهزیستی  استفاده نمایند.

ایوب رحمتی نماینده سپاه ناحیه مقاومت نیزبا اشاره به پرداخت وام های قرض الحسنه ۱۵ میلیونی و۵میلیون تومانی جهت مشاغل  خرد خانگی بااعتباریک میلیارد تومان در سال گذشته و همچنین تفاهم نامه سپاه شهرستان و بنیاد برکت جهت تخصیص دومیلیاردوهشتصدمیلیون تومان اعتبار در سالجاری  وپرداخت به متقاضیان وام قرض الحسنه اشاره داشتند.

 در ادامه عالی خان پیروج معاون جمعیت هلال احمر با اشاره به این موضوع که کارمندان جمعیت هلال احمر  از بین کسانی گزینش می‌شوند که دوره های امداد و نجات را گذرانده باشند آموزش امداد و نجات را باعث ایجاد حس مسئولیت پذیری  در مواقع بحران دانسته لذا جوانانی که این دوره‌ها را طی می نمایند شایسته اشتغال می‌باشند.

 علیرضا غیاثوند رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای با اشاره به دو مرکز ثابت فنی و حرفه ای برادران و خواهران و عقد تفاهم نامه  با اکثر ادارات شهرستان در زمینه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به اجباری بودن آموزش فنی و حرفه ای برای سربازان  اشاره داشتند.

بهزاد بهرامی نماینده دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تولید علم و پرورش اخلاق و آموزش  دانشجویان رسالت دانشگاه آزاد می باشد به مراکز رشد علم  اشاره داشتند که دانشجویان علاقه مند به طرح‌های علمی می‌توانند وامهای مرحله ای تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان دریافت نمایند.

محمدجافر مختاری رئیس اداره آموزش و پرورش دورود با اشاره به این که استخدام در آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی انجام می شود به فضاهای خالی آموزش و پرورش جهت اختصاص به کارآفرینان اشاره داشتند.

 بهروز توحیدیان رییس   فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود به اعطای مجوز از طریق این اداره جهت ایجاد اشتغال در کانون‌های آگهی چاپ خانه های سنتی و موسسات فرهنگی و هنری و اختصاص وام ۱۰۰ میلیون تومانی کرونا ویژه هنرمندان و جامعه هدف این ارگان اشاره داشتند.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما