شناسهٔ خبر: 45341243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احتمال ورود به پیک چهارم شیوع ویروس کرونا

معاون بهداشت علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: روز گذشته شاهد خیز و افزایش ابتلا به کرونا در کشور بودیم که برخی کارشناسان این خیزش را ورود به پیک چهارم شیوع کرونا می‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سید راشد جزایری عصر سه‌شنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: طبق تحقیقات 25 درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا بدون علامت‌ یا کم‌علامت‌اند که برای شناسایی آن‌ها و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اقدام به ایجاد کیوسک‌هایی در سطح شهر کردیم که تست سریع از مردم و رهگذران داوطلب بگیرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی بیش از 5 بیمار بدون علامت در یک روز توسط این آزمایشگاه‌های کانکسی تست سریع کرونا در شهرکرد، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا به امروز تعداد 64 هزار 653 تست کرونا گرفته و 23هزار 188 مورد ابتلای مثبت شناسایی شده است.

اگر  رعایت موارد بهداشتی در مردم کمرنگ شود مجبور به اعمال تعطیلی و محدودیت می‌شویم

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته روند شیوع ویروس کرونا یک روند کاهشی بوده اما دیروز شاهد یک خیز و افزایش آمار مبتلایان بودیم که برخی از کارشناسان این خیزش را ورود به پیک چهارم شیوع کرونا دانسته که زنگ خطری است که اگر مجددا رعایت موارد بهداشتی در مردم کمرنگ شود شاهد طغیان مجدد ویروس خواهیم بود و مجبور به اعمال تعطیلی و محدودیت می‌شویم.

جزایری با اشاره به بازگشایی مهدهای کودک و برخی از مراکز تصریح کرد: اگر در خانواده‌ای کسی به ویروس کرونا مبتلا شد و با بی‌توجهی به رعایت قرنطینه در مراکز عمومی حضور یابد و یا فرزندان خود را به مهد یا مراکز آموزشی بفرستد خیانت بزرگی به سلامت جامعه کرده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 60 درصد مبتلایان را افزاد 30 تا 60 سال تشکیل می‌دهند اما این ویروس جهش‌یافته جدید کودکان بین 5 تا 16 سال را هدف گرفته است که در کودکان پسر یازده‌ برابر سرعت نفوذ بیشتری دارد که دلیل آن بازیگوشی بیشتر پسران نسبت به دختران ارزیابی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امیدواریم برای جلوگیری از ورود مجدد به پیک چهارم کرونا و اعمال محدودیت‌هایی که لطمه جدی به معیشت مردم وارد می‌کند از هرگونه سهل‌انگاری در رعایت موارد بهداشتی جلوگیری شود که از جمله اقدامات ضروری در این راستا استفاده از اپلیکیشن ماسک در ادارات و مراکز عمومی است.  

انتهای پیام/68033                                                                                                                                                            

 

نظر شما