شناسهٔ خبر: 45340953 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده سوریه: اشغالگری های رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می کند

تهران- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: تداوم اشغال سرزمین های عربی از سوی رژیم صهیونیستی، امنیت و ثبات منطقه و صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، بشار الجعفری روز سه شنبه در بیانیه ‌ای به نشست شورای امنیت در باره اوضاع خاورمیانه گفت: گذشت بیش از پنج دهه اشغال سرزمین های عربی از سوی رژیم صهیونیستی تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه و صلح و امنیت بین المللی شمرده می شود و تداوم این اشغالگری ها، بهترین دلیل بر شکست شورای امنیت در انجام مسئولیت هایش برای پایان دادن به اشغالگری است که عامل اصلی ادامه تنش و درگیری ها در منطقه به شمار می رود.

وی گفت: در۵۴ سال گذشته  شورای امنیت سازمان ملل نتوانست اشغالگران اسرائیلی را به خاطر اقدام های خصمانه علیه شهروندان ما در سرزمین‌های اشغالی عربی و نقض قانون بین المللی و منشور سازمان ملل متحد پاسخگو کند و این به دلیل حمایت های برخی از کشورهای غربی اعضای دائم شورای امنیت و در صدر آنها ایالات ‌متحده آمریکا است.

الجعفری ادامه داد: مقام های رژیم اشغالگر صهیونیستی در نقض قوانین بین‌الملل و قطعنامه های بین‌المللی به حد بی‌سابقه ‌ای رسیده‌اند و همچنان به تجاوزهای مکرر خود در سرزمین‌های سوریه ادامه می ‌دهند که نقض قطعنامه شماره ۳۵۰ سال ۱۹۷۴ شورای امنیت به شمار می رود.

وی گفت: تجاوزات اسرائیل در کم‌تر از یک سال به بیش از ۵۰ مورد رسیده و منجر به شهادت تعداد زیادی از غیرنظامیان و تخریب املاک آنان شده است.

الجعفری تاکید کرد که بازداشت‌های خودسرانه شهروندان سوری در جولان اشغالی سوریه توسط رژیم اشغالگر، بخش جدایی‌ناپذیر از سلسله جنایت ها و نقض حقوق بشر توسط رژیم اشغالگر را تشکیل می ‌دهد.

وی همچنین خواستار تلاش شورای امنیت سازمان ملل برای تضمین اجرای قطعنامه شماره ۴۷۹ مصوب سال ۱۹۸۱ و الزام رژیم صهیونیستی به توقف شهرک سازی ها و اقدام های سرکوبگرانه آن در حق سوری های مقیم جولان اشغالی و خروج کامل این رژیم از این منطقه شد.

نظر شما