شناسهٔ خبر: 45340853 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرکاری سامانه‌های میلیون دلاری عربستان در روزهای دفاعی + فیلم

موضع عربستان سعودی در برابر یمن از حالت حمله کاملا به حالت دفاعی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، رهگیری دومین پرنده ناشناس ظرف ۳ روز در آسمان ریاض، پایتخت عربستان مساله ای جالب و البته تامل برانگیز است. عربستان سعودی که در سالهای اخیر به منظور نابودی یمن دست به حمله ای وسیع به این کشور زد و در ماه های اول با کمک متحدان و سلاح های پیشرفته، حملاتی بی وقفه داشت و قرار بود جنگ در همان ماه های اول به پایان برسد و یمن فتح شود اما تاکنون نتوانسته است کوچکترین پیشرفتی حاصل کند و این درگیری اکنون به جایی رسیده است که نه تنها یمن از حالت دفاع مطلق خارج شده، بلکه دست به حملات موشکی و پهپادی چشمگیری می زند و روز به روز به حجم این حملات اضافه شده و آل سعود کاملا به حالت دفاعی درآمده است.

در فیلم زیر رهگیری اشیاء پرنده توسط سامانه‌های گران قیمت عربستان را مشاهده می کنید و نکته جالب اینجاست که اخیرا گروهک هایی در عراق هم مدعی حمله به تشکیلات عربستان شده اند و این یعنی هزینه های هنگفتی که سعودی ها برای کسب قدرت نظامی کرده اند، آشکارا مورد سخره قرار گرفته است.

کشوری که بیشترین خریدها و هزینه های نظامی را در سال می کند، به طور واضح ثابت کرده است که نه تنها توانایی حمله ندارد، بلکه توانایی مقابله با چند گروهک، چه از یمن و چه از عراق را ندارد.

 

بیشتر بخوانید

 

 

<div id="video-display-embed-code_13344819"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7643881/13344819?width=400&height=300"></script></div>
 
انتهای پیام/
 

نظر شما