شناسهٔ خبر: 45340696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفتم بهمن بدون فوتی کرونا در استان سمنان سپری شد

سمنان- ایرنا- ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان کسی را در استان سمنان نگرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر سه‌شنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان ۸۸۳ نفر باقی ماند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه سه‌شنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۷۰ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۲۲ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ۱۳ بیمار بهبودیافته از کرونا در ۲۴ ساعت اخیر از بیمارستان‌های استان سمنان ترخیص شدند و بر این اساس موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در استان سمنان به هفت هزار و ۹۹ نفر رسید. 

طبق اعلام این کمیته، ۱۱۱ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۱۵ هزار و ۵۹۲ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۱۵ هزار و ۹۴۳ مورد مثبت بیماری کووید١٩ بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

نوید دانایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۶ تا ۷ بهمن ماه) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شد و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۳۶۳  نفر رسید و ۱۱ هزار و ۵۸۰ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به سه هزار و ۶۷۵ نفر رسید و از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۴۹ نفر فوت شدند.
شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان،گرمسار و آرادان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هستند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۷۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۵۶۰ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۷ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۴۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۹۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۷۰۶ نفر رسید.

نظر شما