شناسهٔ خبر: 45340350 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چنگیز:

اصفهان در حال حاضر شهر نارنجی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اصفهان در حال حاضر شهر نارنجی نداشته و شهر‌های این استان آبی یا زرد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی ارتباط تصویری با برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به اینکه اصفهان در حال حاضر شهر نارنجی ندارد و شهر‌های این استان آبی و یا زرد است گفت: آمار ما با یک شیب خیلی ملایم رو به افزایش است و شیب نزولی بسیار خوبی داشتیم که متوقف شد، بعد از یکی دو هفته مقدار مختصری بیماری رو به افزایش است و امیدواریم با نظارت بیشتر و دقت همه افراد بتوانیم این روند افزایشی و ملایم را مجدداً متوقف کنیم.

او با اشاره به اینکه هم افزایی و همکاری بسیار خوبی میان بسیج و شبکه بهداشت ایجاد شده است، افزود: ما طرح شهید سلیمانی را زودتر از کل کشور شروع کرده ایم و تا الان بیش از ۹۶۵ هزار خانوار غربالگری شده اند، همچنین ۱۵۶ هزار بسته بهداشتی را تحویل داده ایم لذا یکی از ثمرات بسیار خوب این غربالگری حضور ۶۶ درصد‌ی همکارانمان در بین خانوار‌ها است.

چنگیز تصریح کرد: ما توانستیم ۳ میلیون و ۳۰۹ هزار نفر را غربالگری کنیم، از این تعداد ۸۵۸۰ بیمار با تست مثبت شناسایی شده‌اند و مورد پیگیری قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: ارتباط خوبی بین همکاران ما در مراکز بهداشتی با بسیجیان برای رهگیری وجود دارد، اگر افراد در معرض تماس که شناسایی شده اند مراجعه نکنند، ما بحث مراقبت و تست در منزل را اجرایی می‌کنیم، یکی از گام‌های بسیار ارزشمند بحث نظارت است که در استان اصفهان  به خوبی اجرایی شده است.

او عنوان کرد: تیم‌های نظارتی حافظان سلامت در استان هستند که در قالب بیش از ۸۰۰ تیم فعال هستند لذا این تیم‌ها نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها را به شکل نظام‌مند در پیش گرفته اند.

چنگیز تصریح کرد: تیم منسجمی برای نظارت به صورت سطح بندی شده، در درون خود سازمان‌ها، نهاد‌ها و اصناف نظارت را انجام می‌دهند و نحوه نظارت آن‌ها در دو سطح بالاتر مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه با فروکش کردن بیماری احساس آرامش و شاید ایمنی کاذب ایجاد شده است افزود: امیدواریم با پیگیری مجدد و جدی افراد بتوانیم طرح شهید سلیمانی را با قوت بیشتری ادامه دهیم و جلوی بروز موج بعدی را بگیریم.

او اظهار کرد: حقیقتاً باید گفت که گوهر ارزشمندی در کشور ما وجود دارد که همان شبکه بسیج و شبکه بهداشت و درمان کشور است، در واقع این دو شبکه مویرگی در عمق روستا‌ها و در همسایگی تک‌تک خانه‌های مردم نفوذ کرده اند لذا با هم افزایی بیشتر با بسیج نظام سلامت ما می‌تواند بیمه شود، به طوری که ثمرات درازمدتی برای کشور خواهد داشت.

چنگیز افزود: دوستان بسیجی ما خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی همراهی می‌کنند که ما واقعا شرمنده آن‌ها هستیم، اگر برای بسیج اقشار و اصناف انگیزه‌های معنوی بیشتری فراهم شود می‌توانند مجددا وارد دور شوند و با قدرت بیشتری کمک کنند تا بتوانیم ثمرات بیشتری را ببینیم، جنگ ما با ویروس جنگ فرسایشی است بنابراین باید خودمان را برای نبرد طولانی مدت و خستگی‌ناپذیر آماده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان به وضعیت سفید کرونایی نزدیک می‌شود افزود: این استان در اجرای طرح شهیدسلیمانی پیش قراول بوده است لذا با برنامه رهگیری تماس و اقدامات بسیجیان این طرح، بیش از ۶۶ درصد از جمعیت حدود ۴ میلیون نفری اصفهان غربالگری شده است.

در ادامه موسوی،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:  این بیماری پیچیدگی خاصی دارد و کار مشترک بسیج و کادر بهداشتی این  است که  به کنترل بیماری در موج سوم اقدام کند که این عامل زمینه خوبی برای همکاری بسیج، هلال احمر و کادر درمان ایجاد کرده، در واقع اگر این همکاری نبود قرنطینه بیماران بسیار مشکل ساز می شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: رعایت قرنطینه‌ها در کنترل بیماری خیلی مهم است و لذا اگر این کار به خوبی صورت نمی‌گرفت، گرفتاری ما بیشتر می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما