شناسهٔ خبر: 45340202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مجمع نهادهای مردمی با قوه قضائیه در تبریز تشکیل شد

نخستین جلسه مجمع نهادهای مردمی همکار که وفق ماده ۱۲ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «احمد موقری» امروز در نخستین جلسه مجمع نهادهای مردمی همکار که وفق ماده 12 دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اولویت های برنامه تحولی دستگاه قضا، مشارکت و تعامل با سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت آن ها در راستای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی و همچنین کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی، بر استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و نهادهای مرتبط با دادگستری تأکید کرد و گفت: سیاست قوه قضائیه، قضازدایی و بازسازگاری و اصلاح مجرمین است.

وی مشارکت در سیاست گذاری، مشارکت در پیشگیری از وقوع جرم، مشارکت در حمایت از بزه دیدگان، مشارکت در میانجیگری و صلح و سازش، مشارکت در نظارت بر اجرای قوانین، مشارکت در فرآیند رسیدگی، مشارکت در بازاجتماعی شدن متهمان و مجرمان، را از جمله حوزه های مشارکت نهادهای مردمی اعلام کرده و افزود: قوه قضائیه در تعامل با نهادهای مردمی، به هیچ وجه در امور تشکل های مردم نهاد مداخله نمی کند و افراد در قالب شخصیت حقوقی و پس از ثبت نام در سامانه با دادگستری همکاری خواهند کرد.

موقری افزایش اطلاعات حقوقی جامعه و جمع آوری گزارشات و اخبار مردمی مرتبط با قوه قضائیه از طریق نهادهای مردمی را مؤثرتر دانسته و ادامه داد: سازمان های مردم نهاد اهرمی برای نظارت مردم بر مردم و مردم بر مسئولان به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم هستند؛ سازمان های مردم نهاد می توانند در احیای حقوق عامه نیز با دادگستری همکاری کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد در راستای نظارت بر اجرای صحیح قوانین از طریق مردم و دستگاه های اجرایی به عنوان چشم بینای نهادهای ناظر در جامعه هستند.

موقری از همه نهادهای مردمی برای حضور و مشارکت در برنامه های تحولی قوه قضائیه دعوت به عمل آورد و برای تسهیل در ارائه خدمات به این سازمان توسط قوه قضائیه و تسهیل همکاری آن ها با قوه قضائیه و استفاده از ظرفیت آن ها خواست در سامانه اداره کل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه به آدرس اینترنتی https://mosharekat.eadl.ir/ ثبت نام کنند.  

پایان پیام/699

نظر شما