شناسهٔ خبر: 45340084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

پاسخ اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان به مطلبی با عنوان " اصرار سوال برانگیز وزیر و حنایی که دیگر رنگی ندارد" در جوان آنلاین

اداره کل روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان درخصوص مطلبی تحت عنوان " اصرار سوال برانگیز وزیر و حنایی که دیگر رنگی ندارد"در جوان انلاین جوابیه ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان متن جوابیه به شرح ذیل است :
وزیر ورزش و جوانان در مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس که در راستای فرآیند خصوصی سازی سرخابی ها در حال انجام است ؛ با اشاره به هزینه تیمداری در لیگ برتر فوتبال ایران برای چندمین بار تاکید کرد که هزینه این تیم ها از جیب دولت نیست و در خصوص پرسپولیس و استقلال نیز همیشه این ادعا در چهار سال گذشته وجود داشته است چرا که اصلا نه تنها وزارت ورزش و جوانان بلکه وزارتخانه های دیگر و کلا دستگاه های دولتی بر اساس قانون(تبصره 2 ماده 94 قانون برنامه و بودجه ششم توسعه ،پرداخت هر گونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل و به هر نحو به ورزش حرفه ای ممنوع است و در حکم تصرف غیر قانونی در وجوه و اموال دولتی است) نمی توانند و اساسا حقی ندارند که برای ورزش حرفه ای هزینه کنند .

حال آنکه در بخشی دیگر نگارنده بدون بیان مستندات موارد کارشناسی وزیر ورزش و جوانان درحوزه ورزش همگانی مبنی بر اینکه ورزش را سالم ترین و ارزانترین ابزار برای پر کردن اوقات فراغت پنجاه میلیون ایرانی اعلام کرده ، تکرار و نقد کرده است .
آنچه مسلم است مطابق گزارش های مالی موجود از زمان تصویب قانون توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی یک ریال از بودجه وزارت ورزش و جوانان برای پرسپولیس و استقلال هزینه نشده است .
دیگر باشگاه هایی هم که منتسب به وزارتخانه های دیگر هسته ،دارای سازو کار خصوصی بوده و آنها هم قطعا از همان قانون منع هزینه کرد دولت برای ورزش حرفه ای تبعیت می کنند که نهادهای بالادستی این مهم را رصد کرده اما متاسفانه خبرگزاری جوان آنلاین بار دیگر به جای نقدهای ورزشی و کارشناسی ، بصورت سلیقه ای و سیاسی موضع گیری غیر منطقی را مطرح کرده است .
بدون شک مواردی که در ورزش به عنوان دلالی یا چالش های دیگر مطرح شده به هیچ وجه مرتبط با ادعای وزیر محترم ورزش و جوانان نیست ولی مزید اطلاع آن رسانه محترم که متاسفانه عرصه ورزش را نیز وجه المصالحه تسویه حساب ها و نقدهای سیاسی قرار داده است و برای چندمین بار مطالب غیر واقع نشر می دهد؛ دکتر سلطانی فر با جدیت و تلاش وافر موارد مورد اشاره در متن را پیگیری کرده است تا جاییکه برای مقابله با فساد در ورزش و بویژه فوتبال از قوه محترم قضاییه نیز کمک خواسته که مستندات آن موجود است .
بنابراین موضعگیری خبرگزاری جوان آنلاین در خصوص ادعای وزیر ورزش و جوانان کاملا غیر منطقی و سوال برانگیز است چرا که وزارت ورزش و جوانان و دیگر وزارتخانه ها برای هزینه های ورزش حرفه ای منع قانونی دارند و برای راستی آزمایی این مهم نهادهای قانونی ناظر بر اعمال دولت بوده و ادعاهای نظیر انچه در جوان آنلاین آمده ، بیشتر به فرافکنی و سوگیری سیاسی شبیه است .
اگر سخنان وزیر ورزش و جوانان دقیقتر و عمیقتر پیگیری شده بود ، که إتفاقًا دکتر سلطانی فر بر حمایت دولت به منظور گسترش حمایت صنایع و بنگاه های اقتصادی تاکید کرده بود ، به نگارش چنین مطلب سوال برانگیز رو آورده نمی شد.
آنچه مسلم است در این متن ادبیات نقد هم مدنظر قرار نگرفته و بیانات یک وزیر کابینه دولت جمهوری اسلامی ایران با کلمات دور از شان یک خبرگزاری به رشته تحریر درآمده است .

نظر شما