شناسهٔ خبر: 45340059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دو تجمع امروز در شرق هرمزگان/ گوجه‌کاران معترض به نبود مشتری؛ مینی‌بوس داران معترض به سوزاندن کارت‌های سوخت!

گوجه‌کاران هشت‌بندی میناب در اعتراض به نرخ پایین خرید گوجه توسط دلالان و مینی‌بوس‌داران سیریکی در اعتراض به سوزاندن کارت‌های سوخت‌شان در این دو شهر شرقی هرمزگان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گوجه‌کاران مینابی امروز در منطقه هشت‌بندی این شهرستان دست به برگزاری تجمع اعتراضی زدند.

کشاورزان به نرخ پایین خرید گوجه در این فصل در این منطقه اعتراض دارند و درست مانند چند هفته قبل که صیفی‌کاران، بادمجان‌های خود را در شرق هرمزگان به خیابان ریختند، حالا گوجه کاران نیز به نبود مشتری برای گوجه‌های بدست آمده در این منطقه معترضند.

این کشاورزان امروز برای دقایقی نیز محور میناب به هشتبندی را نیز مسدود کردند.

گوجه کهورستان، گوجه گاوبندی، گوجه سرخون، گوجه رضوان و گوجه هشتبندی هرمزگان همزمان با هم بدست آمده است و علت پایین بودن نرخ آن تولید گوجه انبوه در گلخانه‌های دیگر شهرها است و مشتری این محصول را نیز بشدت کم کرده است و از طرف دیگر کشاورزان هرمزگانی اقدام به تولید گونه‌های پرمحصول گوجه کرده‌اند که تولید آن را نیز در سطح هکتار افزایش داده است.

فقدان برنامه ریزی وزارت جهادکشاورزی در مورد مدیریت کشت محصول در کشور نیز مزید بر گرفتاری‌های این روزها شده است.

تجمع مینی‌بوس‌داران سیریکی

صبح امروز سه شنبه در سیریک نیز شماری از مینی‌بوس داران این شهر ساحلی بدلیل آنچه سوزاندن کارت‌های سوخت آنان از سوی شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی عنوان می‌شود، مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.

مینی‌بوس‌داران سیریکی می‌گویند که شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی بدون در نظر گرفتن میزان پیمایش آنان اقدام به سوزاندن کارت‌های سوخت آنان کرده است و این کار را اقدامی در راستای مبارزه با قاچاق سوخت بیان می‌کند.

از سوی دیگر با کاهش شمار مسافران و جابجایی‌ها بدلیل شیوع کرونا، مشکلات فراوانی برای گذران زندگی شاغلان در این بخش بوجود آمده است.

انتهای پیام/ 88055

 

نظر شما