شناسهٔ خبر: 45339823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تماسی تلفنی بایدن و پوتین درباره برجام

«جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، در خصوص موضوعات مختلف با وی بحث و تبادل نظر کرده است.

صاحب‌خبر -

تسنیم: «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، در خصوص موضوعات مختلف با وی بحث و تبادل نظر کرده است.

رؤسای جمهور آمریکا و روسیه به‌صورت تلفنی درباره موضوعات دوجانبه و بین‌المللی از جمله برجام، مسئله اوکراین و معاهدات نظامی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

 

پوتین: بهبود روابط روسیه- آمریکا به نفع هر دو کشور است

رئیس جمهور روسیه در نخستین گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود عادی سازی روابط میان مسکو- واشنگتن را به نفع هر دو کشور و همچنین کل جهان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شامگاه سه شنبه به وقت محلی برای نخستین بار با «جو بایدن» رئیس جمهور جدید ایالات متحده بطور تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگوی تلفنی، پوتین خطاب به بایدن گفت که عادی سازی روابط میان واشنگتن و مسکو به نفعِ هر دو کشور است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود که «به دلیل نقش اثرگذار این دو قدرت [روسیه و آمریکا] بر امنیت و ثبات جهانی، بهبود گفتگوها میان آنها به نفع کل جهان نیز خواهد بود».

گفتنی است، به رغم اعلام آمادگی دولت جدید ایالات متحده برای همکاری با مسکو در جهت تمدید آخرین «پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای» (استارت نو) میان دو کشور، شواهد حاکی از آن است که دولت جو بایدن عملاً برنامه‌ای مشخص برای بهبود روابط تیره خود با مقامات کرملین در دست ندارد.
کد خبر

نظر شما