شناسهٔ خبر: 45339650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان قم افتتاح شد

مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان قم امروز با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان قم افتتاح شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مرکز جامع درمان و بازتوانی قم و ۲۲ استان دیگر  امروز  در آیینی و به صورت ویدئوکنفرانس،با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

مهدی پهلوانی،مدیرکل بهزیستی قم در آیین افتتاح این مرکز گفت: پیرو برنامه ریزی سازمان بهزیستی کشور مقرر شد در هر استان یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان افتتاح و راه‌اندازی شود که تاکنون در ۶ مرکز استان این مراکز افتتاح شده است.

او افزود: امروز افتتاح ۲۳ مرکز دیگر، در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، معاون اجتماعی قوه قضاییه و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری انجام شد.

او با اشاره به راه اندازی این مراکز با مجوز بهزیستی و مدیریت بخش غیردولتی افزود: در استان قم این مرکز با مجوز و نظارت این اداره کل و از سوی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۵۲۰۰ متر مربع، با زیربنای ۱۳۰۰ متر مربع و ظرفیت اسمی ۱۰۰ تَن (که مرکز تا ۱۷۰ تن نیز قابلیت افزایش ظرفیت دارد) و سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی قم ادامه داد: همچنین این مرکز  هر دوره ظرفیت کارگاهی، آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای به ۲۰ معتاد بهبودیافته را دارد.

او درباره فعالیت مرکز جامع درمان معتادان گفت: طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یک سال است و در طول این مدت افراد پذیرش‌شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش‌های شغلی و ... قرار خواهند گرفت و در کنار این خدمات خانواده افراد پذیرش‌شده هم به مدت یک سال از خدمات آموزشی برخوردار می‌شوند.

پهلوانی اظهار کرد: در صورت کسب مهارت و اشتغال افراد بهبودیافته، به هریک از این افراد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد تا زمینه استقلال و خودکفایی بهبودیافتگان فراهم شود.

او  با اشاره به مطالعات متعددی که در زمینه روش‌های درمان معتادان صورت گرفته است، گفت: ایجاد این مراکز نقش چشمگیری در خصوص  باز نگشتن بهبودیافتگان به مصرف مواد خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم با استفاده از خدمات تخصصی این مرکز همچون پزشک، روانشناس، مددکار، مربی فنی‌وحرفه‌ای و... درمان موفق را تا ۴۰ درصد افزایش دهیم.

در این مراسم وهبی زاده صاحب امتیاز مرکز ماهور گزارشی از فرآیند انجام شده و روال پذیرش و درمان مرکز مذکور ارائه کرد.

مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادین «ماهور» قم در کیلومتر ۲ جاده قدیم قم-تهران افتتاح و راه اندازی شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما