شناسهٔ خبر: 45339638 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

حفظ کانال 23 هزار تومانی در بازار ارز

بازار سکه قفل شد + نمودار

اقتصادنیوز: امروز 7 بهمن 1399 بازار سکه پس از افت شدید ابتدای روز، در یک دامنه مشخص گرفتار شد. صبح امروز، فلز گران بهای داخلی معاملات خود را درکانال 10 میلیون و 500 هزار تومانی آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز  این محدوده 200 هزار تومان پایین تر از قیمت بسته شده روز سوم هفته بود. اقتصاد نیوز در گزارش صبح با عنوان شبیخون شبانه به بازار اشاره کرده بود که به احتمال زیاد، سکه معاملات خود را با افت شدید قیمت آغاز کند، اتفاقی که در بازار نیز رخ داد.

 یک ساعت پس از شروع معاملات، سکه حتی به کانال 10 میلیون و 300 هزار تومانی نیز سقوط کرد. با این حال،‌ در ادامه روز، روند نزولی سکه آرام تر شد؛ درکنار این،  بازار در برابر شکست محدوده 10 میلیون و 450 هزار تومانی نیز مقاومت میکرد. در واقع حدود 5ساعت در بازار دیروز، سکه در دامنه 10 میلیون و 300 تا 10میلیون و 450هزار تومان قرار داشت. برای اینکه قفل بازار فلز گران بهای داخلی شکسته شود، سکه باید در روز آتی به بالای 10 میلیون و 500هزار تومان بازگردد یا به سمت مرز 10میلیون تومانی ریزش کند. روز سه شنبه سکه نزدیک به 4 درصد از ارزش خود را از دست داد و در قعر جدول بازدهی قرار گرفت.

عامل اصلی ریزش سکه

ریزش شدید سکه در روز سه شنبه ناشی از افت بهای دلار در بازار داخلی بود. دلار در روز سه شنبه در مقطعی حتی به زیر کانال 23هزار تومانی رفت و در محدوده 22هزار و 800 تومانی معامله شد. به گفته فعالان، زمانی که از سوی برخی منابع خبری اعلام شد، بایدن قصد دارد به صورت مستقیم با ایران گفت و گو کند، انتظارات بازار کاهشی شد و قیمت به سرعت در مسیر نزولی قرار گرفت. دلار روز سه شنبه معاملات خود را در محدوده 23 هزار و 290 تومان آغاز کرد که بیش از 300 تومان کمتر از نرخ بسته شده روز دوشنبه بود. به گفته فعالان، معامله گران پشت خطی تحت تاثیر خبر مربوط به خواست بایدن مبنی بر مذاکره مستقیم با ایران، به شدت در بعدازظهر روز دوشنبه فروشنده شدند و همین امر روند بازار در ابتدای روز سه شنبه را تحت تاثیر قرار داد. آنچه کمی افزایشی های بازار را امیدوار نگه داشت، برگشت دلار در ساعات انتهایی روز به کانال 23هزار تومانی بود. دلار روز سه شنبه کانال 22 هزار تومانی را تحمل نکرد و با افزایش خریدها توانست به محدوده 23 هزار و 150 تومانی بازگردد. درهم با اینکه سطح 6 هزار و 500 تومان را از دست داد، ‌توانست بالای محدوده 6 هزار و 400 تومانی باقی بماند. در صورتی که درهم بالای 6 هزار و 400 تومان باقی بماند، شکست مرز 23 هزار تومانی در بازار دلار دشوار خواهد بود.

نظر شما