شناسهٔ خبر: 45339259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همه کارهای 2 ساله این شهر...

محبوبه علی آقایی

نشست خبری شهردار، رییس شورای شهر و معاونین شهرداری کرمانشاه امروز (7 بهمن) درمحل هتل پارسیان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در این نشست معاونین و مدیران شهرداری کرمانشاه به تشریح عملکرد حوزه کاری‌شان در دو سال گذشته پرداختند.

217 هزار تن آسفالت در معابر شهر ریخته ایم/ تقاطع "میدان سپاه" شهریور سال آینده افتتاح می شود

به گزارش ایسنا، حمید اعتصام فر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه در ابتدای این جلسه با اشاره به حجم عظیم آسفالت صورت گرفته در شهر طی دو سال گذشته گفت:  طی این دو سال حدود 217 هزار تن آسفالت در سطح معابر شهر ریخته شده و کار روکش و لکه گیری معابر انجام شده است.

وی به پروژه تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) اشاره کرد وافزود: این پروژه دی‌ماه سال 1397 حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما با آمدن شهردار فعلی، پروژه به سرعت در دستور کار قرار گرفت و ظرف حدود شش ماه در مرداد سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی به پیشرفت مطلوب پروژه تقاطع غیرهمسطح  شهید سپهبد قاسم سلیمانی هم اشاره کرد و افزود: این پروژه دی‌ماه سال 1397 کمتر از 20 درصد پیشرفت داشت، اما در حال حاضر به پیشرفت 90 درصدی رسیده و تمام تلاشمان این است که تا پایان سال بطور کامل افتتاح شود.

وی افزود: تقاطع میدان سپاه هم امسال در دستور کار قرار گرفته و حاشیه میدان حصاربندی شده و در برنامه اجراست و تا شهریور سال آینده تلاش داریم این تقاطع را هم به بهره برداری برسانیم.

اعتصام فر افزود: کارهای معبر کیهانشهر هم تا حد خوبی پیش رفته و به خاطر شرایط جوی کار به تاخیر افتاده، اما از اسفند دوباره از سر گرفته می شود. این پروژه به طول 3.5 کیلومتر و عرض 70 متر است و از انتهای کیهانشهر شروع شده و به بزرگراه امام (ره) ختم می شود و این شهرک را از بن بست خارج می کند و تا سه ماهه سال آینده تلاش داریم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی به اقدامات دیگر در حوزه عمرانی شهرداری اشاره کرد و 113 هزار متر مربع پیاده رو سازی را از جمله اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر عنوان کرد.

وی افزود: همچنین 60 نقطه از نقاط آبگیر سطح شهر رفع شده و نقاط دیگر ظرف دو سه ماه آینده رفع خواهد شد تا بتوانیم کمترین مشکل را در بحث بارندگی ها داشته باشیم.

شروع نصب 170 دوربین ثبت تخلف از سال آینده/ پیاده راه سازی "مدرس" فعلا از دستور کار خارج شده

محسن ارجمندی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه هم در این جلسه با بیان اینکه راهکار اصلی حل مشکلات ترافیکی شهر توسعه حمل و نقل عمومی است، گفت: در این زمینه در بحث توسعه ناوگان اتوبوسرانی 40 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس گرفته ایم که به ناوگان اضافه می شوند.

وی افزود: در بحث بازسازی ناوگان هم با توجه به اینکه همه اتوبوس ها به سن فرسودگی رسیده اند، با سازمان مدیریت و برنامه ریزی رایزنی کرده و در حال دریافت تسهیلات جهت نوسازی ناوگان هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به کشته شدن 110 نفر در تصادفات شهری در سطح معابر کرمانشاه در سال گذشته گفت: با توجه به این مسئله در گام اول شناسایی نقاط حادثه خیز شهر در دستور کار قرار گرفت و با شناسایی 19 نقطه کار رفع آنها در خرداد ماه امسال شروع شد و خوشبختانه با اجرای این طرح تا امروز حدود 43 درصد در تلفات تصادفات شهری کرمانشاه کاهش داشته ایم  و این درحالی است که در سنوات گذشته سالانه 25 درصد افزایش تلفات داشته ایم.

وی با اشاره به نیاز کرمانشاه به 170 دوربین ثبت تخلف گفت: این کار از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی در حال پیگیری است و در مرحله مناقصه قرار دارد و فراخوان آن داده شده و سرمایه گذاران خوبی پای کار هستند و امیدواریم تا پایان سال به نتیجه رسیده و کار نصب دوربین ها را شروع کنیم.

وی به اجرای طرح پارک حاشیه‌ای هم اشاره کرد و افزود: 36 معبر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و زیرساخت ها هم آماده است و تنها منتظر کُد جریمه هستیم که باید از سوی پلیس ابلاغ شود.

ارجمندی در خصوص اجرای پیاده راه مدرس و از دستور کارخارج شدن این پروژه هم گفت: یک سال و نیم است که یک مشاور زبده روی این پروژه کار کرده و تمام تجهیزات و مراحل اجرای کار آماده شده بود.

وی افزود: قرار بود در فاز اول خط ویژه و احداث ایستگاه ها انجام شود و در فاز بعدی بحث پیاده راه سازی دو طرف خیابان انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: طبق برنامه قرار بر این بود از اول تا 30 بهمن خط ویژه راه‌اندازی شود و مابقی کار به بعد از سال موکول شود، اما با توجه به درخواست استاندار و بازاریان این پروژه فعلا تا پایان سال از دستور کار خارج شد. برای خود ما جالب بود در امضای اصناف، صنف آهن فروشان، تعویض روغنی و ... هم امضا زده بودند و اینکه این اصناف به محدوده طرح پیاده راه سازی خیابان مدرس چه ارتباطی دارند، برای خود ما هم سوال است.

وی افزود: فعلا این پروژه تا پایان سال از دستور کار خارج شده و منتظریم ببینیم در آینده چه پیش می آید.

وی به پروژه قطار شهری کرمانشاه هم اشاره کرد و با اشاره به فعال بودن این پروژه گفت: امسال تاکنون 438 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه جذب شده و تلاش داریم تا پایان سال 1400 فاز اول پروژه از کارمندان تا میدان آزادی را به بهره برداری برسانیم و امسال جذب اعتبارات پروژه تا 700 میلیارد تومان هم افزایش خواهد یافت.

وی اشاره ای هم به اجرای طرح کارت بلیت اتوبوس ها و QR کُد در تاکسی های شهر داشت و افزود: این پروژه از طریق سازمان سرمایه گذاری شهرداری در حال پیگیری است و مراحل نهایی آن در حال انجام است.

ساماندهی 2 ورودی اصلی شهر

بهزاد مسعودی اصل معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه هم در این جلسه به پروژه ساماندهی ورودی های شهر کرمانشاه اشاره کرد وافزود: ورودی های شهر ویترین شهر هستند و برای همین ساماندهی دو ورودی شهر از سمت اسلام آبادغرب با رویکرد یادمانی و از سمت سنندج با رویکرد تاریخی در دستور کار قرار دارد.

وی از ایجاد چشم انداز مشابه "پل طبیعت" تهران در منطقه سراب قنبر خبر داد وافزود: در تلاش داریم در این منطقه منظره ای اینچنینی ایجاد کنیم.

وی به طرح خیابان «آیت الله زرندی» هم اشاره کرد وافزود: این خیابان اجرا شده و بحث بدنه سازی و کالبدی آن در حال انجام است.

هیچ استخدام جدیدی بدون مجوز نداشته ایم

امید کریمی معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری کرمانشاه نیز در بحث صحبت هایی که در خصوص استخدام نیروهای جدید بدون مجوز در شهرداری کرمانشاه صورت گرفته گفت: هیچ استخدام بدون مجوزی صورت نگرفته و تنها بحث ساماندهی نیروها در شهرداری انجام شده که به هیچ عنوان به منزله استخدام نیرو نیست.

وی افزود: برخی نیروهای شهرداری که در سازمان ها و مناطق پراکنده بودند و قراردادهای آنها پراکنده بود را ساماندهی کرده و بر اساس سوابق و مدارک و ... بکارگیری شدند و این به منزله استخدام نیست.

روزانه در سه شیفت حدود 800 تن زباله جمع می کنیم/ 87 نقطه شهر برای دفع آبهای سطح لوله گذاری شده

حسن مرادی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه هم در این جلسه با اشاره به وسعت کار حوزه خدمات شهری گفت: در حال حاضر در تمام شهرهای کشور یک بار زباله ها جمع آوری می شوند، اما در کرمانشاه متاسفانه این کار سه بار در طول روز انجام می شود.

وی افزود: در شهرهای دیگر فرهنگ سازی لازم صورت گرفته و مردم راس یک ساعت مشخص زباله ها را درب خانه می گذارند، اما در کرمانشاه این کار در ساعات مختلف انجام شده و برای حفظ پاکیزگی شهر مجبوریم سه بار در طول شبانه روز زباله جمع آوری کنیم.

مرادی گفت: در حال حاضر در سه شیفت کاری روزانه 600 تا 800 تن زباله از سطح شهر کرمانشاه جمع آوری می کنیم و در حین جمع آوری، کار انتقال زباله به مرکز بازیافت هم انجام می شود.

این مسئول افزود: در بحث دفع آبهای سطحی در 87 نقطه شهر لوله گذاری انجام شده و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و با کارهای انجام شده در بارندگی های پیش رو مشکلی در معابر اصلی و فرعی شهر نخواهیم داشت.

مرادی خاطرنشان کرد: مشکلات در این حوزه تنها در حوزه بافت فرسوده شهر است که 1250 هکتار را شامل می شود و برای رفع مشکل این مناطق باید همه دستگاه ها پای کار باشند و این کار به تنهایی از عهده شهرداری بر نمی آید.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه اشاره ای هم به خدمات آتشنشانی در سال جاری داشت و افزود: امسال 2300 حادثه داشته ایم که خوشبختانه نیروهای آتشنشانی حداکثر ظرف مدت چهار تا شش دقیقه در محل حادثه حاضر شده اند و در مجموع 200 نفر در این عملیات ها نجات پیدا کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت یازده ایستگاه آتشنشانی در سطح شهر گفت: ایستگاه دیگری در دست احداث داریم.

این مسئول به سرقت تجهیزات شهری هم اشاره کرد وافزود: امسال 100 مورد سرقت تجهیزات شهری داشتیم که چهار میلیارد تومان خسارت در پی داشته  و جبران آن حقیقتا برای شهرداری دشوار است.

مرادی یادآور شد: امسال از 2600 مورد از تخلفات ساخت و ساز و زمین خواری در شهر هم جلوگیری شده است.

در حال صاف کردن بدهی های چندین میلیاردی سنوات گذشته شهرداری هستیم

محمدعلی یارتبار مدیرکل امور مالی شهرداری کرمانشاه هم در این جلسه با اشاره به تحقق 100درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه برای اولین بار در سال جاری گفت: امسال رقم بودجه شهرداری کرمانشاه 1300 میلیارد تومان بود که توانستیم 1700 میلیارد تومان در هفت ماهه امسال درآمد داشته باشیم.

وی افزود: از این میزان 1140 میلیارد تومان طلب شهرداری از ادارات در سنوات گذشته بود که تلاش کردیم با بدهی‌که به دولت داریم، تهاتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در پاسخ به اینکه این درآمدها صرف چه چیزی شده باید بگویم فقط 45 میلیارد تومان امسال بابت بدهی مالیاتی که در سنوات گذشته شهرداری داشته به امور دارایی پرداخت شده است که این بدهی ربطی به سالهای 97 و 98 نداشته و مربوط به سالهای ماقبل آن بوده، اما بدهی شهرداری است که باید پرداخت می شد.

یارتبار افزود: هزینه دیگری که امسال داشتیم پرداخت بدهی فاینانسی بودکه در سنوات گذشته از بانک ملت گرفته شده بود، این بدهی 20 میلیون دلار بود که به 34 میلیون دلار رسیده بود، یعنی حدود 90 میلیارد تومان و با رایزنی صورت گرفته قرار شد تنها 40 میلیارد تومان که اصل بدهی است را پرداخت کرده و جرائم بخشیده شود و در تلاش هستیم از تهاتر از محل طلبمان از ادارات این بدهی را پرداخت کنیم.

وی افزود: بدهی دیگری که در حال پرداخت آن هستیم تسهیلات 20 میلیارد تومانی است که در سال 1389 شهرداری گرفته و در حال حاضر به 110 میلیارد تومان افزایش یافته و باید به عنوان بدهی شهرداری که مربوط به سنوات قبل است پرداخت کنیم.

یارتبار تصریح کرد: اقدام بعدی دیگر بحث تسویه پایان خدمت بازنشتگان شهرداری بود که همگی بصورت نقدی پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالی شهرداری کرمانشاه به یکی از روش های افزایش درآمد شهرداری کرمانشاه در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال هزینه غذای پرسنل و کارگران شهرداری که سالانه 10 میلیارد تومان برای آن هزینه می شد را به 1.8 میلیارد تومان رساندیم و این صرفه جویی و حذف هزینه های زائد را در تمام بخش های شهرداری انجام دادیم.

وی افزود: امسال همچنین 190 میلیارد تومان اوراق مشارکت گرفتیم که 40 میلیارد تومان آن مربوط به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است و 150 میلیارد تومان آن بابت پروژه قطار شهری کرمانشاه است.

وی یادآور شد: در شهرداری کرمانشاه در پرداخت حقوق و عیدی هم طبق تاکید شهردار اول کارگردان عیدی و حقوق می گیرند و بعد حقوق و عیدی مدیران پرداخت می شود.

"پارک هنرمندان" سال آینده افتتاح می شود/ راه اندازی اولین فرهنگسرای تخصصی "رسانه" در سال آینده

مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه هم در این جلسه در تشریح اقدامات صورت گرفته در این مجموعه طی دو سال گذشته به اجرای طرح شهروندپروری با استفاده از ساخت برنامه عروسکی با محوریت عروسک "شمامه" اشاره کرد و افزود: این طرح در شبکه "شاد" هم بارگذاری شده که استقبال خوبی از آن صورت گرفته و اجرای این طرح تاثیر خوبی در اصلاح رفتار کودکان و آموزش اصول شهروندی به آنها دارد.

وی افزود: برنامه دیگر ما برگزاری جشنواره "بزرگ شهروندان کوچک" است که در شش محور قصه، داستان، شعر و ... ارایه خواهد شد و هدف ما از این برنامه این است که در سالهای آینده شهروندان متعهدتری در شهر داشته باشیم.

عبدالمالکی تصریح کرد: دومین سرفصل کاری ما این است که در کنار شهروندپروری، حسن تعلق شهروندان به شهر کرمانشاه را افزایش دهیم و در همین راستا تقویم روزداشت های کرمانشاه را تدوین کردیم.

وی افزود: کرمانشاه گنجینه غنی از بزرگان و مفاخر در خود دارد که حتی 365 روز سال هم برای آن کافی نیست و ما در این تقویم هر روز را به نام یکی ازبزرگان و اماکن شهر و ... نامگذاری کردیم که هرسال متناسب با آن برنامه هایی برگزار شود.

وی از برگزاری هشت برنامه تجلیل از مفاخر شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: در اواخر بهمن ماه هم نهمین برنامه برگزار شده و از یکی ازبزرگترین مفاخر دفاع مقدس امیر "برات پور" طراح عملیات H3 تجلیل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به ساخت اِلمان ها و سردیس های مفاخر شهر گفت: در بهار سال آینده پارک هنرمندان با نصب این سردیس ها و اِلمان ها افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از تدوین برنامه نامگذاری معابر شهر به نام مفاخر و بزرگان کرمانشاهی خبر دادو افزود: لایحه این طرح به شورا فرستاده شده و در انتظار تصویب است.

وی از آماده سازی کرمانشاه برای نامگذاری به نام شهر خلاق خوارک در یونسکو خبر داد و افزود: کسب این عنوان تاثیر بسیاری در رونق گردشگری شهر بویژه در حوزه گردشگری خوراک خواهد داشت.

عبدالمالکی راه اندازی خانه گرافیک، راه اندازی خانه تشکل های غیردولتی، راه اندازی خانه سرود و موسیقی را از جمله برنامه های سازمان فرهنگی در آینده نزدیک عنوان کرد.

وی افزود: همچنین در تلاش هستیم تا سال آینده اولین فرهنگسرای تخصصی در حوزه رسانه را در کرمانشاه راه اندازی کنیم.

ساخت "دیتا سنتر" شهرداری سال آینده کلید می خورد/ الکترونیکی کردن 700 هزار پرونده شهرداری

به گزارش ایسنا، محمدرضا لطفی رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه هم با اشاره به نیاز شهرداری کرمانشاه به ارتقا زیرساخت های ارتباطی، گفت: قرار است کار نصب 130 کیلومتر فیبرنوری به ارزش 50 میلیارد تومان برای شهرداری کرمانشاه انجام شود که این کار از ابتدای سال آینده کلید می خورد و با انجام آن تمام مراکز شهرداری از جمله سازمان ها، مناطق، پارک ها و ... به یک شبکه یکپارچه متصل می شوند.

وی افزود: همچنین راه اندازی دیتا سنتر شهرداری هم با اعتبار چهار میلیارد تومان سال آینده کلید خواهد خورد.

وی با اشاره به برنامه الکترونیکی کردن آرشیو شهرداری کرمانشاه گفت: اجرای سیستم یکپارچه شهری در شهرداری کرمانشاه در حال انجام است و تمام ارتباطات در شهرداری کرمانشاه یکپارچه می شود.

این مسئول افزود: در گام بعدی در حال الکترونیکی کردن اسناد شهرداری هستیم که تاکنون 700 هزار پرونده در شهرداری اسکن و الکترونیکی شده و برنامه کیف پول الکترونیکی را هم در برنامه داریم.

آماده سازی بازارچه دولت آباد با 684 غرفه/ مجموعه تفریحات آبی در "چم بشیر" راه اندازی می شود

وحید شامبیاتی مشاور شهردار کرمانشاه در حوزه اقتصادی و امور سرمایه گذاری هم در این جلسه با اشاره به پیشرفت خوب پروژه تله کابین کرمانشاه گفت: این پروژه مجوز میراث فرهنگی را در چندین نوبت اخذ کرده و مشکلی در این زمینه ندارد.

وی افزود: در بحث معارض زمین هم علمیات تملک نهایی شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی به برخی ایرادات مطرح شده از سوی اداره کل استاندارد از پروژه تله کابین اشاره کرد وافزود: هر پروژه عمرانی مشکلاتی دارد، ایرادات مطرح شده که جزیی و مربوط به برخی جوش های پروژه بوده همگی رفع شده است.

شامبیاتی در  ادامه از راه اندازی مجموعه تفریحات آبی در "چم بشیر" خبر داد وافزود: مجوز نهایی این کار از شرکت آب منطقه ای اخذ شده و اعتبارات آن هم لحاظ شده است.

مشاور شهردار کرمانشاه در حوزه اقتصادی و امور سرمایه گذاری افزود: از جمله پروژه های دیگر در دست اقدام پروژه ایجاد مشاغل ضایعاتی در انتهای شهرک "جعفرآباد است" که با سرمایه گذاری 120 میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 30 هکتار در حال انجام است.

شامبیاتی از آماده سازی بازارچه دولت آباد خبر داد و افزود: 684 غرفه در این بازارچه در نظر گرفته شده که موجب ساماندهی بازار دولت آباد خواهد شد.

وی همچنین از احداث ساختمان مرکزی شهرداری کرمانشاه خبر داد و افزود: بعد از بهره برداری از این پروژه، ساختمان فعلی و مرکزی شهرداری کرمانشاه به عنوان مجموعه تفریحی و توریستی و گردشگری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

نظر شما