شناسهٔ خبر: 45339223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

در نشست با سمن های جوانان استان البرز مطرح شد:

تاکید تندگویان بر کار تشکیلاتی و ساختارمند در سمن های جوانان / توجه دکتر سلطانی فر به حوزه جوانان بی سابقه است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر کار ساختارمند و تشکیلاتی در سطوح مختلف سمن های جوانان، اظهار داشت: سمن های جوانان در حال حاضر جایگاه و پایگاه قانونی دارند که باید در این جایگاه همه مکاتبات و فعالیت ها تشکیلاتی دنبال شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد مهدی تندگویان امروز در نشست با نمایندگان سمن های جوانان استان البرز با تبریک پیشاپیش سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با همه مشکلات و محدودیت های کشور شاهد چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم که نشان از این دارد، مردم کشور با وجود همه مشکلات پای نظام ایستاده اند.

وی در ادامه به دومین دوره انتخابات مجمع ملی جوانان اشاره کرد و گفت: با وجود شیوع کرونا و محدودیت های بهداشتی انتخاباتی آنلاین و مجازی در سطح ملی برگزار کردیم که با مشارکت بیش از ۹۸ درصدی سمن های جوانان همراه بود که نشان از رغبت و انگیزه خوب جوانان در حوزه مشارکت های اجتماعی دارد و این جامعه جوان به تحولی که در این چند سال اخیر ایجاد شده، امیدوار شده اند.

تندگویان تصریح کرد: روزهای اولی که در این حوزه فعالیت را آغاز کردیم چیزی جز ناامیدی بین سمن ها نمی دیدیم ولی امروز سمن ها برای مشارکت اجتماعی و فعالیت داوطلبانه رقابت می کنند که نشان دهنده تحولی است که حاصل یک کار  تیمی بوده است.

وی با بیان این که نگاه و توجه دکتر سلطانی فر به حوزه جوانان در بین وزرای قبلی بی سابقه است، افزود:  هیچ درخواست ما در حوزه جوانان از سوی آقای وزیر رد نشده و ایشان تا قبل از دوران کرونا هر هفته با مجامع استانی سمن ها در ساختمان حوزه جوانان دیدار داشتند.


معاون امور جوانان به رشد ۵۰۰ درصدی( پنج برابری ) اعتبارات حوزه جوانان در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: همه این اتفاقات خوب با عنایت و توجه ویژه دکتر سلطانی فر صورت گرفته که امیدوارم از این دست اقدامات خوب در دولت های بعدی هم ادامه پیدا کند.

وی همچنین به وظایف و اختیارات قانونی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس بدون توجه به قانون و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، فرافکنی می کنند که درخواستم از سمن های جوانان این است که این حوزه را به درستی برای نمایندگان مجلس معرفی کنند و از قانونگذاز در مورد حوزه جوانان سوال کنند.

تندگویان با بیان این که مجامع استانی سمن ها مسئول رصد، پیگیری و حل مشکلات همه جوانان استان خود هستند، افزود: اعضای مجامع استانی که در ستادهای استانی ساماندهی امور جوانان حضور میدا می کنند باید مصوباتی را از این جلسات بگیرند که در جهت رفع موانع و مشکلات همه جوانان استان باشد و مطالبات صنفی نداشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل مجمع ملی جوانان، کسب پروانه فعالیت این مجمع و اخذ شناسه سمن های جوانان پس از سال های زیاد، تصریح کرد: امروز مجمع ملی، مجامع استانی و سمن های جوانان کشور دارای ساختار شده اند و هیچ مشکل قانونی برای فعالیت ندارند و از آنها انتظار می رود برای قوام و دوام ساختار قانونی خود تلاش کنند.

تندگویان با تاکید بر کار ساختارمند و تشکیلاتی در سطوح مختلف سمن های جوانان، اظهار داشت: سمن های جوانان در حال حاضر جایگاه و پایگاه قانونی دارند که باید در این جایگاه همه مکاتبات و فعالیت ها تشکیلاتی دنبال شود.

وی به شفافیت موضوعات مالی سمن های جوانان تاکید کرد و گفت:  همه تخصیص ها و اعتبارات ما به سمن ها شفاف است و در سامانه سمن های وزارت ورزش و جوانان ثبت می شود و سمن ها می توانند به آن مراجعه و مشاهده کنند.

معاون امور جوانان همچنین اظهار داشت: سمن های جوانان پایگاه هایی هستند که در آن ها کار سیاسی و جناحی تخلف محسوب می شود و سریعا با آن برخورد خواهیم کرد.

وی به دستور مقام معظم رهبری بر امریه ۶ ماه پایانی خدمت سربازی فعالین سمن های جوانان اشاره کرد و گفت: این اتفاق بسیار خوبی بود که به سمن های جوانان اعتبار بخشید که این موضوع بسیار مهمتر از موضوع امریه است.

تندگویان با بیان این که استان البرز جزو استان های بی حاشیه در حوزه جوانان است، گفت: استان البرز در اقدام و عملیات جزو برترین استان های ما در حوزه جوانان است و در حوزه سمن ها بدون حاشیه و فعال حضور دارد که از نقاط قوت این استان است‌.

وی همچنین در خصوص اعتبارات خانه های جوانان کشور و سمن های جوانان گفت: خوشبختانه در قاتون جدید وزارت ورزش و جوانان این موضوعات دیده شده و در سال بعد وضعیت بسیار بهتر خواهد شد.

تندگویان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: اولین دستگاهی هستیم که در این خصوص سند راهبردی عملیاتی با شرح وظایف دستگاهی تدوین کردیم که کارهای آن رو به پایان است و امیدواریم به زودی این سند قانونی را ارائه کنیم.

وی در پایان  گفت: تابع کامل فرامین مقام معظم رهبری در همه موضوعات بوده ایم و کارنامه سمن های جوانان در موضوعات کمک مومنانه، سرباز مهارت، بیانیه گام دوم و ... گواه این مدعاست.

نظر شما