شناسهٔ خبر: 45339042 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

چراغعلی:

لزوم اصلاح الگو مصرف آب و اطلاع‌رسانی کم آبی/ برنامه سازگاری با کم آبی استان تهران تدوین می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به کم آبی منابع زیرزمینی از تایید کلیات طرح برنامه سازگاری با کم آبی استان تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، عبدالرضا چراغعلی در جلسه حفاظت از منابع آب اظهار داشت: بنابر شاخص‌های ارزیابی، در حال حاضر منابع آب زیرزمینی استان تهران در وضعیت تنش آبی قرار دارد و از میان شهرستان ها، شهرستان ورامین کمترین میزان منابع آب‌های زیرزمینی را دارد. 

وی ادامه داد: به لحاظ نزولات آسمانی دی ماه سختی سپری شد و نزولات آسمانی ۱۲ درصد کاهش داشته است؛ از اینرو اصلاح الگو مصرف و اطلاع‌رسانی به شهروندان از کمبودهای منابع زیرزمینی باید در دستور کار قرار گیرد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به در پیش بودن دهه فجر خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای حضور در پروژه‌های دهه فجر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری و تعاملات لازم با استانداری در این راستا انجام شود تا دهه فجر امیدبخشی را برای شهروندان به ارمغان آوریم. 

چراغعلی در ادامه با اشاره به برنامه سازگاری با کم آبی تاکید کرد: با کلیات طرح برنامه سازگاری با کم آبی استان تهران موافقت شد و لذا تقاضا می‌کنم پیش بینی‌ها به صورت دقیق و منطقی و اجرایی باشد؛ همچنین سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای جلسه‌ای را در مورد ۱۰۹ میلیون مکعب که به عنوان سهم بخش کشاورزی پیش بینی شده جهت صرفه و رفع اختلاف نظرات در این موضوع برگزار کنند.

نظر شما