شناسهٔ خبر: 45338948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

روند صعودی بیماری کرونا در شهرستان کهگیلویه

محبوبه بخشایش‌نیا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.  

صاحب‌خبر -

"پرویز یزدان‌پناه" افزود: هم اکنون ۸۸ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۸ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۶ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
وی تصریح کرد: تاکنون از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ هزار و ۱۲۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ۴۵۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج بیشترین درصد و تعداد موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است، با توجه به روند افزایشی در طی چند روز گذشته در شهرستان کهگیلویه، به نظر می رسد که بزودی به وضعیت نارنجی تغییر رنگ بدهد.
یزدان پناه تاکید کرد: از ویژگی های کرونا اینست که رفتارش را عوض می کند و اگر دستورالعمل های  بهداشتی را رعایت نکنیم براحتی به بیماری مبتلا و آن را به دیگران انتقال می دهیم.
وی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر شاهد تغییر علائم ویروس در افراد هستیم، ادامه داد: برخی افراد بدون داشتن هیچ گونه علائمی ناقل ویروس هستند و از آنها تحت عنوان ناقلین بی علامت یاد می شود و می توانند به راحتی دیگران را آلوده کند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، عدم حضور در تجمعات و مراکز پرخطر و پرهیز از سفرها و مسافرت های غیرضروری شد و از افرادی که نشانه های بیماریهای ویروسی را دارند درخواست کرد به مراکز ١٦ ساعته جهت نمونه گیری مراجعه نمایند.
انتهای پیام

نظر شما