شناسهٔ خبر: 45338818 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

برندگان پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی معرفی شدند

برندگان پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی در هفت محور معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بخش گردشگری برنده اول طرح محور تاریخی – فرهنگی از همدان، طرح دوم بازگشت باغ‌ها از مسکو روسیه و طرح سوم مجموعه فرهنگی رازی از تهران هستند.

در بخش محیط زیست پروژه توسعه دوچرخه سواری از تهران نفر اول و پروژه‌های پارک طبیعی ساند از کپنهاگ در دانمارک و پارک صد ساله چلالنگ کورن از بانکوک در تایلند دوم و سوم شدند.

در بخش مربوط به سلامت طرح کاهش پسماند (کاپ) از تهران نفر اول و پروژه‌های مسیر سلامت از اردبیل و باغ معلق سئولو از سئول در کره جنوبی دوم و سوم شدند.

در مشارکت شهروندان و توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر پروژه فروشگاه دست دوم فروشی از مونیخ در آلمان نفر اول و پروژه‌های برنامه‌های فرهنگی برج میلاد در دوران پاندمی کرونا از تهران و خیابان متعلق به شماست از لیسبون در پرتغال دوم و سوم شدند.

در بخش نوآوری، فناوری و شهر هوشمند، شهر در دسترس از گدنیا در لهستان به عنوان پروژه اول جایزه را دریافت کرد و پروژه‌های مدیریت مکانیزه فضاهای پارک حاشیه‌ای از تهران و اپلیکیشن شهر من از مشهد دوم و سوم شدند.

در بخش اقتصاد شهری، سرمایه گذاری و کارآفرینی پروژه احیای کهن پیشه‌ها از قزوین مقام اول را به دست آورد.

پروژه‌های رونق تجارت ملی در دوران پاندمی کروما از گاوا در اسپانیا و نقشه تعاملی مشاغل محلی از ایسی له مولینو در فرانسه جوایز دوم و سوم را به دست آوردند.

در محور هفتم نیز برنده اول پروژه شهرنشینی در بوینس آیرس از بوینس آیرس در آرژانتین اعلام شد و برندگان دوم و سوم نیز شهر یادگیرنده یزد از یزد و احیای محدوده تاریخی شهر تهران (منطقه ۱۲) از تهران هستند.

نظر شما