شناسهٔ خبر: 45337423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: سند ایمنی آب در آستارا تدوین می‌شود

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: سند ایمنی آب با همکاری اداره‌های آب و فاضلاب، منابع آب و شبکه بهداشت و درمان به منظور مدیریت کمی و کیفی منابع قابل شرب تدوین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب در فرمانداری آستارا اظهار کرد: مباحثی همچون تامین آب شرب، آبیاری کشاورزی، جابجایی و توانمندسازی جمعیت، پایداری فیزیکی و مالی طرح ها، رویکرد مشارکت گرایانه در سیاست گذاری و مشارکت بخش خصوصی، در تدوین سند ایمنی آب مورد توجه قرار می گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه این شهرستان فاقد سیستم فاضلاب است و نزدیکی به دریا و سرازیر شدن فاضلاب خانگی به رودخانه ها باعث ایجاد مشکلات بهداشتی می شود و مردم در این راستا گلایه مند هستند.

وی ادامه داد: آب زیرزمینی برای شرب قابل اطمینان نیست و ظرفیت تولید تصفیه خانه بهارستان در فصول گرم، با توجه به افزایش گردشگر و ویلاسازی در مناطق بالادست ناکافی است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: تامین اعتبار ارتقای توان، اصلاح و بازسازی تصفیه خانه مشکل است اما برداشت آب از رودخانه چلوند و ساخت تصفیه خانه برای آن را پیگیری می کنیم.

غلامرضا مرحبا ادامه داد: آستارا جزو نقاط پرباران کشور است اما منابع آب شرب این شهرستان ناکافی است و آب چاه های روستایی از کیفیت لازم برای مصارف خانگی برخوردار نیست.

وی گفت: اعتبار لازم برای تکمیل سیستم دفع فاضلاب، در سطح ملی پیگیری خواهد شد و با تکمیل سیستم فاضلاب شهرک مهدی در آینده نزدیک، دیگر نقاط شهری نیز از آن بهره مند خواهند شد.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن دارای ۲۳ هزار مشترک آب است.

نظر شما