شناسهٔ خبر: 45337053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج هزار و ۵۰۰ بسته غذایی بین افراد کم برخوردار خوزستان توزیع شد

آبادان - ایرنا - مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بین افراد کم برخوردار خوزستان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

علی خدادادی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ارزش ریالی هر بسته را سه میلیون ریال شامل اقلام ضروری برشمرد و بیان کرد:بسته‌ها معیشتی شامل برنج، روغن، حبوبات، رب گوجه، ماکارونی، کنسرو، قندوشکر، چای و مواد شوینده و ضدعفونی که با همت داوطلبان جمعیت هلال احمر در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

وی تعداد امدادگران در طرح ملی "ناظران سلامت" به نام شهید سلیمانی، در جمعیت هلال احمر خوزستان را ۲هزار و ۷۶۵ تیم فعال بیان کرد و افزود: این امدادگران ۳۲هزار و ۴۶۰ محل در خوزستان را مورد ارزیابی و نظارت بهداشتی قرار دادند.

خدادادی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در قالب طرح شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ناحیه مقاومت بسیج و سایر سازمان‌ها، فعالیت‌های محله محور را برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در دستور کار قرار داده و ضمن پر کردن فرم مرتبط، آموزش لازم را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آنها ارایه می‌دهد.

وی گفت: این فعالیت بیشتر شامل نظارت بر اصناف، پرکردن چک لیست‌ها و تذکر به واحدهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و غربالگری فروشندگان، تب سنجی، نصب برچسب‌ها، و توزیع جزوه بهداشتی است.

خدادادی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در تهیه داروهای خاص سابقه دیرینه دارد بیان کرد: متولی تامین دارو حوزه بهداشت و درمان است اما جمعیت هلال احمر یک بخش از این کار را انجام می‌دهد و معمولا داروهای تک نسخه‌ای و کمیاب را از شرکت‌های مختلف تهیه و در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: مشکل کمبود برخی از اقلام دارویی در کشور و خوزستان ناشی از تحریم‌های ظالمانه است ولی با تولید دارو در داخل کشور مقداری از کمبود برخی از داروها جبران می‌شود.

مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: برخی از این بیماران نیاز به حمایت درمانی دارند و در این راستا جمعیت هلال احمر تامین هزینه دارو را از طریق خیران و کمک خود انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در سه ماه گذشته بیش از یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برای تامین دارو به بیماران نیازمند در خوزستان کمک شد.

نظر شما