شناسهٔ خبر: 45336509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار زنجان:

روزانه ۱۲۰ تن زباله در زنجان دفع می شود

زنجان-شهردار زنجان گفت: روزانه ۱۲۰ تن زباله در محل دفع زباله از سوی شهرداری انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب ملائی یگانه بعد از ظهر سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان، افزود: تعرفه‌های عوارض شهرداری باید تا ۱۵ بهمن ماه سالجاری در روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت اجرایی شدن به تصویب کمیته تطبیق فرمانداری جهت اطلاع رسانی عمومی منتشر شود تا این طرح هر چه زودتر تصویب و به مرحله اجرایی و اطلاع عموم برسد.

وی در خصوص کمیته فعال سازی برنامه‌های دهه فجر خاطرنشان کرد: جلسه مشترکی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حال انجام است که برنامه‌هایی با توجه به شرایط کرونا در حال برنامه ریزی است که طبق ستاد کرونا رژه خودرویی در ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد و برنانه های دیگری در جلسات تصویب خواهد رسید.

شهردار زنجان بیان داشت: کل عوارض زباله و حمل پسماند معمولاً بیشتر از ۲۵ درصد پرداخت نمی‌شود که شرکت‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند علیرغم تمهیدات یک چهارم عوارض سالیانه شهرداری پرداخت می‌شود.

ملایی یگانه با اشاره به مشکلات زیست محیطی توسط کارخانه  تولید کننده کاغد برای شهر زنجان، تصریح کرد: هر هفته اخطاری برای دریافت حق و حقوق شهرداری به این واحد مراجعه می‌شود که متاسفانه این شرکت هنوز مبلغی به شهرداری در خصوص این موضوع پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه روزانه بین ۹۰ تا ۱۲۰ تن زباله در محل دفع زباله مهتر از سوی شهرداری، انجام می‌شود افزود: ظرفیت مهتر برای دفع زباله کافی نیست که طی چند سال بعد باید پیگیر دفع زباله در محل دیگر بود در صورتی که کارخانه به تنهایی به اندازه یک سوم زباله شهر در این محل تخلیه می‌کند و شهرداری هیچ تکلیف قانونی برای تخصیص محل برای پسماند این کارخانه را ندارد و در حالی که حق و حقوق شهرداری را پرداخت نمی‌کنند.

شهردار زنجان تصریح کرد: ضروری است کارخانه تولید کننده کاغذ محل ویژه‌ای برای دفع پسماند زباله‌ها مدنظر بگیرد در محل اختصاصی دفع شود تا مشکلات رفع شود.

ملایی یگانه با بیان اینکه لایحه پروژه‌های پادگان و سبزه میدان تقدیم شورا شده است افزود: با مصوب شدن این دو پروژه کارها در حال پیگیری است تا این دو پروژه در بازه زمانی تعریف شده به بهره‌برداری برسد.

نظر شما