شناسهٔ خبر: 45335816 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی منازل مددجویان

کمیته امداد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه بهسازی مسکن مددجویان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم امضای تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که به منظور تامین کمک‌هزینه تجهیز مسکن مددجویان انجام شد، گفت: این بانک در ۲ سال گذشته در حوزه توانمندسازی مددجویان ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار داده است.

رئیس کمیته امداد مسکن را از ابعاد مهم توانمندسازی دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ هزار خانواده نیازمند فاقد نعمت گاز شناسایی شده‌اند که در صورت انجام لوله‌کشی، از این نعمت برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۴ هزار خانواده تحت حمایت فاقد حمام مناسب و ۳۸ هزار خانوار به سرویس بهداشتی استاندارد دسترسی ندارند.

بختیاری با بیان اینکه بهسازی مسکن مددجویان نیازمند بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ را به صورت ارائه تسهیلات به مددجویان تقبل کرده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان اقتصاد اسلامی تعهد شده است، افزود: نیمی از اعتبار مورد نیاز نیز از طریق هماهنگی با استانداری‌های سراسر کشور تامین شده است.

مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم تاکید کرد: این بانک ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بهینه‌سازی و بهسازی مسکن مددجویان اختصاص داده است که در قالب وام‌های ۳۰ میلیون ریالی به حدود ۳۳ هزار خانواده با ضمانت کمیته امداد تعلق می‌گیرد.

نظر شما