شناسهٔ خبر: 45335788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در قزوین:

اهتمام ویژه طلاب به علم‌اندوزی خواسته مقام معظم رهبری است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: اهتمام ویژه طلاب به علم آموزی، خواست جدی رهبر معظم انقلاب است که این مهم باید با تلاش مجدانه طلبه‌ها و روحانیون به خوبی محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دوره فرزندان انقلاب با موضوع افکار و مطالبات مقام معظم رهبری که در مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام برگزار شد با تشریح برخی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از طلاب، اظهار داشت: بصیرت یکی از کلید واژه‌های مهم در کلام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است که باید جدی گرفته شود و این واژه یعنی اینکه تفاوت بین مؤمن، منافق، انقلابیون حقیقی و مدعیان انقلاب را بشناسیم.

امام جمعه قزوین برخورداری از روحیه جهادی را خواسته دیگر رهبری از طلاب دانست و گفت: برخورداری از روحیه جهادی و حضور در بحران‌های طبیعی و یاری رساندن به مردم از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب از طلاب است.

وی ، سبک زندگی اسلامی را خواسته دیگر مقام معظم رهبری از طلاب عنوان کرد و افزود: باید شاکله، مهندسی و محتوای سبک زندگی اسلامی را درک کنیم و حقیقتاً آن را اجرایی کنیم تا شاهد تحقق آرمان‌های الهی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال در قرآن ولایت خدا و شیطان را در مقابل هم قرار داده و تأکید می‌کند که 2اراده در عالم وجود دارد، یکی اراده الهی و دیگری اراده شیطان است و خدا وعده کرده که اراده خدا پیروز خواهد شد و مستضعفان عالم زمامداران جهان خواهند شد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: اعتقاد به وعده‌های الهی بسیار مهم است و امام خمینی(ره) اعتقاد بسیاری به این معنا داشت و با همین پشتوانه مبارزات خود را آغاز کرد و در نهایت به پیروزی رسید و ایشان اعتقاد داشت که طبق آیه قرآن اگر خدا را یاری کنیم خداوند نیز یاری گر ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: گاهی جوانان حسرت حضور در دوران انقلاب و مبارزات علیه رژیم ستمشاهی را دارند در حالی که ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ آغاز انقلاب اسلامی است و شما عزیزان می‌توانید عظمت انقلاب اسلامی را دو چندان کنید.

این مسوول با اشاره به مبارزات طلاب در مدرسه فیضیه قم در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، گفت: در آن دوران چهار دیواری مدرسه فیضیه همه سرزمین انقلاب اسلامی بود که آن را هم گرفتند و پایگاه مبارزه علیه رژیم شاه از دست رفت.

امام جمعه قزوین افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور آزاد شد و برای ما جنگ و درگیری ایجاد کردند اما به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد هستیم مرزهای جغرافیای دینی و مقاومت اسلامی به غزه، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن وسعت یافته و مقاومت اسلامی بسیار توسعه یافته است.

نظر شما