شناسهٔ خبر: 45335592 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سیاست‌نامه نو می‌آید

شماره پانزدهم فصل‌نامه سیاست‌نامه به صاحب‌امتیازی، مدیرمسئولی حامد زارع از سوی شرکت انتشارات هم‌میهن فارس فردا منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|  شماره پانزدهم فصل‌نامه سیاست‌نامه به صاحب‌امتیازی، مدیرمسئولی حامد زارع از سوی شرکت انتشارات هم‌میهن فارس فردا منتشر می‌شود.

 

در این شماره که به مناسبت صدمین سالروز تولد ماکس وبر، اندیشمند آلمانی، طرح بزرگمهر حسین‌پور از این اندیشمند آلمانی را بر روی جلد خود آورده است، حاوی مطالب و مباحث متنوعی است.

 

زارع در اینستاگرام خود سیاست‌نامه پانزدهم را اینگونه معرفی کرده است: «صدسال پیش ماکس‌وبر به دنیا آمد. درست در اوج شهرت کارل‌مارکس و جهان‌گیری مارکسیسم.

 

وبر آمد و با خود جغد مینروا را پس از خوابی طولانی دوباره در آسمان اروپا پرواز داد. تقارن بازگشت سیاست‌نامه به شمایل نخستین و روال سابق خود و اوج‌گیری مجدد پرنده خِرَد آلمانی را به فال نیک بگیریم. شماره پانزدهم با چند مطلب ویژه همراه است. به جز پرونده‌ای درباره وبر، گفتگویی اختصاصی با مارچلو موستو، مارکس‌شناس معاصر اروپایی داریم و چند یادداشت خواندنی از دیردره مک‌کلاسکی که تببین خوبی از بورژوازی به دست می‌دهد.

 

مقاله‌ای درخشان از مارتین جرابک نیز داریم که در آن نشان می‌دهد چگونه پارلمان می‌تواند حیات سیاسی کشور را تهدید کند.

 

برای دوستداران اندیشه اسلامی نیز میزگردی داریم با حضور متفکران سرشناس که در اآن درباره آثار و آرا مرحوم فیرحی بحث شده است. تاریخچه دانشگاه باقرالعلوم و جایگاهش در پهنه علم سیاست ایران نیز از دیگر مطالب شماره پانزدهم است. لطفا با خرید سیاست‌نامه به ما یاری رسانید و با خواندن آن ما را دلگرم سازید.»

 

منبع: ایسنا

 

نظر شما