شناسهٔ خبر: 45333827 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان درباره تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سالاریه، معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان در سومین گردهمایی سالانه مجازی، مدیران دفاتر استعداد‌های درخشان دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار کرد: مأموریت اصلی بنیاد ملی نخبگان سیاست‌گذاری و برنامه ریزی در زمینه نخبه شناسی، نخبه گزینی، نخبه پروری و نخبه گماری است.

او افزود: بنیاد نخبگان هرسال با همکاری دانشگاه‌ها تعدادی از دانشجویان مستعد تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، پروژه‌ها، فعالیت فرهنگی مجموعه فعالیت‌ها شناسایی و ارزیابی و از آن‌ها حمایت می‌کند.

معاون آینده سازمان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان تسهیلاتی به این دانشجویان ارائه می‌دهد که می‌توانند به این وسیله از تسهیلاتی مثل اعزام به فرصت‌های مطالعاتی، بیمه تکمیلی درمانی، اعتبار ارتباطات علمی، هدیه ازدواج، وام ودیعه اجاره مسکن، اعتبار استفاده از شبکه آزمایشگاهی، اعتبار دستیاری و ... استفاده کنند.

سالاریه تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان سالانه حدود ۴ الی ۵ هزار دانشجو را حمایت می‌کند؛ تاکنون ۳۰۰ هسته نخبگانی دانشجویی در دانشگاه‌ها تشکیل شده است.

به گفته این مقام مسئول، برخی از طرح‌هایی که توسط بنیاد در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود طرح شهید بابایی است که از رقابت‌های مسئله محور در دانشگاه‌ها حمایت می‌کند که هدف آن ایجاد فضای پر نشاط علم میان دانشجویان کارشناسی و طلاب سطح ۲ و ۳ است.

سالاریه هدف از اجرای این طرح را آشنا کردن دانشجویان مستعد با نیاز‌های جامعه و صنعت، ترغیب دانشجویان مستعد به انجام کار‌های گروهی، کمک به شبکه سازی در اجتماع نخبگانی و تشویق نهاد‌ها به حل مسائل و مشکلات جامعه بیان کرد.

معاون آینده سازمان بنیاد ملی نخبگان توضیح داد: بنیاد ملی نخبگان از اجتماع دانش آموختگان حمایت می‌کند. تسهیلات خدمت سربازی با هدف استفاده از توانایی‌های برگزیدگان دانشگاهی در توسعه علمی، فرهنگی و فناوری کشور، جذب دانش آموختگان در نهاد‌های فناورانه، تسهیلات ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی و کمک به جذب دانش آموختگان برتر به عنوان هیئت علمی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از جمله دیگر تسهیلات بنیاد ملی برای دانش آموختگان دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما