شناسهٔ خبر: 45333743 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

جزئیات بدهی میلیاردی بارسلونا در شرایط کرونایی

باشگاه بارسلونا بد بدهی بزرگی مواجه شده و باید مبلغ هنگفت ۷۳۰ میلیون یورو را در مدت زمان کوتاهی پرداخت کند.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ لالیگا اسپانیا؛ رسانه‌ها اعلام کردند بدهی‌های باشگاه به مبلغ عجیب و وحشتناک یک میلیارد یورو رسیده و این باشگاه باید ۷۳۰ میلیون یورو را در یک زمان کوتاهی باید بپردازد.

نشریه «مارکا» خبر داد، از این ۷۳۰ میلیون یورو بدهی، ۲۵۶ میلیون یورو مختص موسسات اعتباری، ۱۶۴ میلیون یورو برای پرسنل، ۲٫۵ میلیون یورو تعهدات و سایر اوراق بهادار قابل معامله و ۲۹۸ میلیون یورو دیگر بدهی‌ها است. بارسلونا فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را با میزان بدهی ۴۸۸ میلیون یورو به اتمام رساند و باشگاه از طلبکاران خود مهلت خواست که این واریزی به زمان دیگری موکول شود. بارسلونا بیشترین ضرر را در جریان آغاز کرونا به ثبت رسانده است. آنها امیدوارند که تا پایان ژوئن بتوانند بخشی از بدهی‌های خود را بپردازند و برای دیگر بدهی‌ها زمان بخرند. این باشگاه تخمین زده بود که ۵۶ میلیون یورو از حضور ۲۵ درصدی طرفداران در ماه فوریه و ۵۰ درصدی در ماه مِی درآمد کسب کند که به نظر می‌رسد این اتفاق نیز رخ نخواهد داد.

از طرفی بارسلونا به ۱۹ باشگاه در مورد مسائل نقل‌وانتقالاتی بدهکار است که در مجموع این رقم ۱۲۶ میلیون یورو تخمین زده شده. به عنوان مثال، نزدیک ۳۰ میلیون یورو از این مبلغ باید به خاطر فیلیپه کوتینیو به لیورپول پرداخت شود. بازیکنی که اگر به ۱۰۰ بازی در بارسلونا برسد، این باشگاه باید ۲۰ میلیون یوروی دیگر به لیورپول پرداخت کند. البته پرداخت این مبلغ به خاطر مصدومیت طولانی‌مدت هافبک برزیلی به تأخیر افتاده و شاید به فصل بعد هم مؤکول شود.

وضعیت بغرنج بارسلونا ادامه دارد و این باشگاه رئیس ندارد و هنوز مشخص نیست انتخابات در چه زمانی برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد تمام برنامه‌ ریزی‌ها انجام شده تا با یک بار تعویق انتخابات، این رای‌گیری در تاریخ ۱۷ اسفند برگزار شود.

برچسب‌ها:

نظر شما