شناسهٔ خبر: 45329452 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حیدری: برگزاری لیگ نجات غریق نیازمند اخذ مجوز است

تهران- ایرنا- منتخب مجمع انتخاباتی نجات غریق و غواصی گفت: برگزاری لیگ برتر به مجوز ستاد مقابله با کرونا در ورزش بستگی دارد و تابع دستورات این ستاد هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون نجات غریق امروز (سه‌شنبه) برگزار و «مهدی حیدری» با کسب ۲۷ رای برای چهار سال سکان هدایت این فدراسیون را بر عهده گرفت. «مهدی حیدری» بعد از انتخاب به عنوان رییس این فدراسیون اظهار داشت:  برنامه کوتاه مدت فدراسیون ساماندهی استان‌ها برای سال ۱۴۰۰ است تا برگزاری کوتاه مدت دوره‌ها را برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ها شامل اهداف بلند مدت و میان مدت است و در میان مدت باید بتوانیم دوره‌های آموزشی را در سال ۱۴۰۰ طراحی کنیم. البته برای این کار،  شرایط کرونایی کشور باید رو به بهبود باشد و استخرها بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.  

منتخب مجمع انتخاباتی نجات غریق و غواصی در خصوص فعالیت استخرها در سطح کشور نیز گفت: در فعالیت‌های ورزشی تابع دستورات ستاد مقابله با کرونا در ورزش هستیم و در استان‌هایی که وضعیت سفید دارند، استخرها فعالیت دارند اما در استان‌های نارنجی و قرمز طبق دستور این ستاد استخرها تعطیل است.  

وی با اشاره به کاهش تعداد غریق نجات در اماکن آبی خاطر نشان کرد: باید اماکن آبی و ورزشی را ایمن کنیم و این یکی از مهمترین برنامه‌های چهار ساله فدراسیون است.

حیدری در خصوص استفاده از ورزشکاران رشته‌های دیگر در نجات غریق و غواصی و لزوم توجه و تربیت استعدادهای این رشته اظهار داشت: اگر ورزشکارانی که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و در لیگ رشته‌های دیگر فعال باشند، به طور قطع نمی‌توانند در مسابقات غریق نجات و غواصی فعالیت کنند. رشته شنا هم جدا از نجات غریق و غواصی نیست. در برخی مسابقات این رشته،  ورزشکاران دوومیدانی فعالیت می‌کنند و اگر منعی نداشته باشد، می‌توانند فعالیت کنند.

وی در خصوص برنامه‌های استعدادیابی فدراسیون نیز گفت: با این هدف با فدراسیون دانش‌آموزی تفاهم‌نامه همکاری امضا خواهیم کرد.

رییس جدید فدراسیون درباره برگزاری لیگ نجات غریق گفت: درخصوص برگزاری مسابقات تابع نظر ستاد مقابله با کرونا هستیم و سعی می‌کنیم لیگ سال گذشته را به پایان برسانیم.

نظر شما