به گزارش مفدا بهشتی- در این جلسه آرزو دهقانی دانشجوی دکترای سلامت در بلایا و فوریتها با تأکید بر تلاش مدیران حوزهی معاونت دانشجویی و فرهنگی برای ایجاد امید و انگیزه بین دانشجویان گفت: «یکی از موارد مهمی که معاونت دانشجویی و فرهنگی باید به آن بپردازد، ارتقای انگیزهی دانشجویان و امیدبخشیست که ما دانشجویان بیش از پیش به این مهم نیاز داریم.»
دهقانی در ادامه افزود: «اقدام دیگری که بهتر است معاونت دانشجویی و فرهنگی بدان توجه کند، بحث تبادلات فرهنگیست. در تمام دنیا دانشجو و استاد، نماد علمی یک کشور محسوب میشوند که میتوانند در تبادل فرهنگی بین دانشگاهی استانی و بین المللی فعالیت داشته باشند و این تبادل فرهنگی به ارتقای ارزشها و باورها و مهارتهای فردی این گروه علمی و همافزایی دانش و فرهنگی منجر خواهد شد.»
این دانشجو ضمن بیان قدرتمندیِ دانشگاهها اظهار داشت: «در کشور ما بعد آموزش و پژوهش، دانشگاهها بسیار قوی هستند. بعد فرهنگیِ دانشگاه نیز در حال بلوغ است. ما دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاری اعلام میکنیم از توان و ظرفیت برای تقویت این محور اصلی در دانشگاه استفاده مینماییم و سه جریان آموزشی دانشی، پژوهشی و فرهنگی را موازی هم به پیش می بریم.»
دکتر ابراهیمیان در این جلسه با اشاره به توانمندیهای دانشجویان فارغ التحصیل مقاطع پی.اچ.دی و دستیاری بیان کرد: «افتتاح باشگاه دانشآموختگان و استفاده از فارغ التحصیلان دارای مهارت میتواند فرصت شغلی جدیدی را برای دانشجویان فارغ التحصیل ایجاد کند.»
وی در ادامه گفت: «اهداف باید به سه مرحلهی بلندمدت، میانمدت و کوتاهمدت تقسیم، و بر اساس اولویت اجرایی شود.»
در بخش دیگری از این نشست علی پزشکی دانشجوی دکترای سیاستگذاری تغذیه و دبیر شورای صنفی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام کرد: «خوشبختانه مشکلات وام دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پی.اچ.دی حل شد و هماکنون در حال دریافت آن هستند. کمکهزینهی دانشجویان پی.اچ.دی نیز پنجاه درصد افزایش داشته است؛ همچنین مشکل بیمهی دستیاران و کاهش شیفتها هم از مواردیست که در دستور کار قرار دارد.»
دبیر شورای صنفی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه با اشاره به برنامههای دانشجویی و فرهنگی در حال اجرا در دانشگاه افزود: «متأسفانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در جامعهی هدف این برنامهها قرار ندارند که این مسأله به بازنگری نیاز دارد، تا از ظرفیتهای دانشجویان دستیاری و پی.اچ.دی در سیاستگذاریهای این معاونت استفاده شود.»
پزشکی ادامه داد: «خوشبختانه دانشجویان پی.اچ.دی با بلوغ و تدبر به مسایل نگاه میکنند که میتوان در جایگاه مشاور از این ظرفیتها بهرهد برد.»
وی همچنین گفت: «مهارتافزایی دانشجویان پی.اچ.دی برای ادامهی فعالیتهای علمی و تحصیلی یکی از نیازهای این دانشجویان است که با ایجاد کارگاههای مهارتافزایی در حوزههای مختلف اقتصادی، فرهنگی و زندگی راهنمای مسیر دانشجویانیست که به هر دلیلی شروط هیأت علمی شدن را ندارند و با ایجاد مهارت میتوانند پس از پایان دورهی تحصیل امورات زندگی خود را بگذرانند.»
دکتر امامهادی در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: «دانشجویان علاوه بر شخصیت حقوقی یک شخصیت حقیقی هم دارند، که با نگاه به روح حقیقی و ذوق دانشجویان میتوانیم برنامههای دانشجویی و فرهنگی را برنامهریزی نماییم.»
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خطاب به مدیران این حوزه تأکید کرد: «لازم است تعاملات را با دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پی.اچ.دی افزایش دهیم و از ظرفیتهای آنان در تصمیمگیریها استفاده کنیم.»
وی همچنین اظهار داشت: «با برگزاری وبینارهای مهارتآموزی، میتوانیم بستر مناسب مهارتهای حوزهی کسب وکار را برای دانشجویان ایجاد و تلاش کنیم نگرانی دانشجویان برای کسب و کار به حداقل برسد.»
نظر شما