شناسهٔ خبر: 45329324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز توزیع تذکره الکترونیکی در کرمان راه اندازی شد

کرمان - ایرنا - با حضور سفیر افغانستان امروز(سه شنبه)، بمنظور ایجاد رفاه حال اتباع خارجی ، مرکز توزیع تذکره الکترونیکی در استان کرمان راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در این مراسم گفت: اولویت سیاسی ما این است که مهاجران به خیر به خانه خود برگردند، اما تا زمانی که مشکلات و جنگ در کشور افغانستان وجود دارد، حضور مهاجران در ایران باید قانونمند شود.

عبدالغفور لیوال افزود: برای اولین بار در استانی که نمایندگی سیاسی نداریم، مرکز توزیع تذکره همزمان با مشهد و زاهدان با حمایت و همراهی بی‌دریغ مسولان استان کرمان راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: افتتاح این مرکز آسان نبود، آن هم از افغانستان جنگ زده که هر روز فرزندان این سرزمین قربانی می‌دهند و با مشکلات اقتصادی و غیره رو به رو است.

سفیر افغانستان از توجه رییس جمهور افغانستان به مهاجران برای برون رفت از مشکلات نبود اسناد هویتقدردانی کرد و گفت: استانداری کرمان و دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استان تا حد ممکن در راه اندازی این مرکز همکاری کردند و از این به بعد مهاجران باید با رعایت نظم و آگاهی دادن به دیگران ورود و همکاری کنند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: تلاش کردیم وظیفه خود در قبال دوستان، هم‌میهنان، همفکرمان و همسایه‌های خود را انجام دهیم.

محمد صادق بصیری با اشاره به ظرفیت های استان کرمان و پیشینه و قدمت فرهنگی و مبادلات کشور ایران و افغانستان افزود: سفره نوروز مشترک دو کشور هر ساله در دانشگاه‌ بر پا می شود و همه آثار تمدنی و فرهنگی دو ملت در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه تذکره الکترونیکی برای تثبیت هویت‌ها و تسهیل امور دیپلماتیک مهم است اظهار داشت: تمام توان اداری و دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی استان کمک خواهند کرد که مشکلات مهاجران افغان را برطرف کنیم.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین به صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی در استان کرمان اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استان کرمان گفت: همه امکانات استان طبق تاکید و دستور دکتر زینی‌وند استاندار کرمان برای تسریع در این امر مهم ملی برای کشور افغان و ایران گرد هم آمده‌اند.

علی شفیعی افزود: ماموریت سازمانی داریم که تمام تلاش خود را جهت رفاه حال مهاجران انجام دهیم.

هم اکنون بیش از ۳۰۰هزار تبعه کشور افغانستان در کرمان ساکن هستند.

نظر شما