شناسهٔ خبر: 45329281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

سهم گفت و گو در حل مشکلات خانوادگی نیازمند برجسته‌سازی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: نقش و سهم ارتباط دوسویه و گفت و گوی هدفمند و آگاهانه در جلوگیری از بروز و حل مشکلات خانوادگی در لایه‌های مختلف جامعه نیازمند برجسته سازی است.

صاحب‌خبر -

سید«علی آقازاده» روز سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی، افزود: حلقه گفت و گو در زنجیره تعامل اعضای خانواده یکی از ارکان سلامت خانوارها است و نقصان در این زمینه عامل بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شامل طلاق، فرار ازخانه، ورود به مسیرهای انحرافی و ناراحتی‌های روحی و روانی است.

وی ادامه داد: تقویت مهارت هم‌ صحبتی وهم‌ نشینی از نکات مهمی است که در کانون خانواده ایرانی باید به آن اهمیت بیشتری داده شود زیرا این مهم تحکیم روابط بین اعضا و آرامش در خانه را در پی دارد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: بی‌توجهی به فرهنگ گفت‌ و گو در خانواده یکی از چالش‌هایی است که به اعتقاد روانشناسان، می‌تواند موجب تضعیف بنیان این نهاد مهم و مهمتر از آن بروز انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود که باید برای اصلاح این شرایط از اقشار تحصیل‌کرده و دانشگاهی بیشتر استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز گفت:  در اغلب کارگروه‌های استان مرکزی به ویژه ستاد ساماندهی جوانان مقرر بود که چند نفر از جوانان به نمایندگی از جوانان و یا تشکل های جوانان شرکت داشته باشند و دستورالعمل این مهم ابلاغ شده است.

«بهروز اکرمی» افزود: فعالیت‌های این جوانان مشخص و دستگاه ‌ایی که فعالیتشان مرتبط با جوانان است مدنظر قرار گیرد و در واقع خواسته‌ها این قشر که مقرر است هر کدام به پنج دستگاه مراجعه کنند کاملا تعیین شده و مدیران دستگاه اجرایی نیز  در قبال اموری که توسط جوانان دنبال می شود توجیه شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش گفت و گو کردن باید از دوران مهدهای کودک و پیش دبستانی آغاز شود، گفت: اگر فرزندان یاد گیرد که برای حل مسئله  گفت و گو کنند در بزرگسالی هم این چنین رفتار را خواهند داشت و کی از ضعف های جامعه حتی در بین قشر تحصیل کرده فقدان گفت و گو است و این نشان می‌دهد که ریشه این مشکلات جای دیگری است و یاد نگرفته است که برای حل مسئله راه دیگری به جای دعوا کردن وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه ازدواج و طلاق ساحت فردی و عمومی دارد، گفت: چرا باید فقط حاکمیت به این موضوع ورود کند، هیچ تعریف مشترک از موضوع نشده و شاید بخشی از مشکلات ناشی از همین تفاوت هاست.
اکرمی تصریح کرد: کارگروه اجتماعی را با شورای پیشگیری دادگستری استان ادغام می‌شود و این امر باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شده و در واقع به تصمیم گیری واحد ختم می شود و از تصمیمات متفاوت برای یک موضوع واحد پرهیز خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: چهار نفر از جوانان استان عضو سمن‌ها به عضویت ستاد ساماندهی جوانان درآورده اند و در تمامی شهرستان های استان نیز دو تن از جوانان عضو سمن ها در ستادهای شهرستانی نیز عضو شده اند.

«عابد حقدادی» افزود: هدف از اجرای این طرح  آشنایی با فرآیند دستگاه‌های عضو ستاد جوانان و نظارت بر فعالیت‌های دستگاه ها در حوزه جوانان است و  مسئولیت اجرای این آیین نامه بر عهده اداره کل جوانان استان است، اینجوانان منتخب ۱۰ روز کاری را در ۲۰ دستگاه اجرایی حضور دارند و گزارش را به ستاد ارایه می‌کنند و در نهایت گزارش نهایی به دفتر هماهنگی وزارت ورزش و جوانان ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح و آیین نامه و حضور و نظارت جوانان  تحرکی را دستگاه های استان به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی ایجاد می‌کند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما