شناسهٔ خبر: 45328623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری: توسعه ورزش‌های همگانی باعث توسعه ورزش حرفه‌ای می‌شود

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری با بیان اینکه توسعه ورزش‌های همگانی توسعه ورزش حرفه‌ای را به دنبال خواهد داشت، گفت: اعتبارات قابل قبولی توسط شوراهای شهر برای توسعه ورزش‌های همگانی پیش‌بینی شده که ضرورت دارد در مسیر ورزش حرفه‌ای هم بکار گرفته شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان فارس به نقل از روابط عمومی هیات دوچرخه سواری فارس، افشین داوری سه‌شنبه ۷ بهمن در بیست و ششمین نشست مدیران ورزس و تفریحات شهرداری‌های کلانشهر ایران که به میزبانی شیراز در حال برگزاری است، گفت: متاسفانه ایران در سرانه ورزشی با بسیاری از کشورها و شهرهای دنیا فاصله دارد و سرانه فعلی برای مردم ما قابل قبول نیست.
او با بیان اینکه طی سال‌های اخیر نهادهای زیادی در این باره تلاش کرده‌اند و شهرداری نیز قدم‌های خوبی برداشته است، افزود: در کلانشهر تهران در راستای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری اتفاق مبارکی افتاده است.
سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری همچنین با اشاره به اقدامات اجرایی شده در خصوص توسعه این ورزش در کلانشهر شیراز، عنوان کرد: هزینه خوبی در سطح شهر در خصوص پیش‌بینی مسیرهای دوچرخه سواری و وجود دوچرخه‌های اشتراکی انجام شده که امید است این مهم با سرعت بیشتری در سراسر کشور توسعه یابد.
داوری، ایجاد بالغ بر ٣٠٠ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در سطح مناطق شیراز را از دیگر اقدامات مطلوب این شهرداری کلانشهر عنوان کرد.
او همچنین با تصریح بر این موضوع که دوچرخه سواری یک رشته المپیکی است و شهرداری یا ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند به افتخارات مملکت کمک کند، اظهار کرد: در برخی پارک‌ها می‌توان بخش زیرساخت سرعت کوهستان را توسعه داد.
سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری شهرداری ابراز امیدواری کرد که خروجی این نشست اتخاذ تصمیم‌های خوبی در خصوص ورزش، سلامت و نشاط محیط کاری کارکنان باشد.

نظر شما