شناسهٔ خبر: 45326008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری:

ورزش همگانی زیرساخت توسعه ورزش حرفه‌ای است

زینب شهریاری

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری با بیان اینکه توسعه ورزش‌های همگانی توسعه ورزش حرفه‌ای را به دنبال خواهد داشت، گفت: اعتبارات قابل قبولی توسط شوراهای شهر برای توسعه ورزش‌های همگانی پیش‌بینی شده که ضرورت دارد در مسیر ورزش حرفه‌ای هم به کار گرفته شوند.

صاحب‌خبر -

افشین داوری سه‌شنبه ۷ بهمن در بیست و ششمین نشست مدیران ورزس و تفریحات شهرداری‌های کلانشهر ایران که به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: متاسفانه ایران در سرانه ورزشی با بسیاری از کشورها دنیا فاصله دارد و سرانه فعلی برای مردم ما قابل قبول نیست.

او با بیان اینکه طی سال‌های اخیر نهادهای زیادی در این باره تلاش کرده‌اند و شهرداری نیز قدم‌های خوبی برداشته است، افزود: در کلانشهر تهران در راستای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری اتفاق مبارکی افتاده است.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری همچنین با اشاره به اقدامات اجرایی شده در خصوص توسعه این ورزش در شیراز، گفت: هزینه خوبی در شیراز برای اجرای مسیرهای دوچرخه‌سواری انجام شده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد گسترش مطلوب این مسیرها و همچنین موضوع دوچرخه‌های اشتراکی در شیراز و دیگر نقاط کشور باشیم.

داوری، با اشاره به اینکه شهرداری بالغ بر ٣٠٠ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شیراز ایجاد کرده است، این اقدام را در ایجاد بستر مناسب و روی آوردن مردم به این ورزش همگانی، مناسب ارزیابی کرد.

او با یادآوری اینکه دوچرخه سواری یک رشته المپیکی است و شهرداری یا ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند به افتخارات مملکت کمک کند، گفت: در برخی پارک‌ها می‌توان بخش زیرساخت دوچرخه‌سواری در رشته سرعت کوهستان را توسعه داد.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری ابراز امیدواری کرد که خروجی این نشست اتخاذ تصمیم‌های خوبی در خصوص ورزش، سلامت و نشاط محیژ کاری کارکنان باشد.

انتهای پیام

نظر شما