شناسهٔ خبر: 45325967 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد

احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات مرکزی البرز

رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور به سبب انباشت آلاینده‌های جوی انتظار افزایش غلظت هوا را داریم و و کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاهش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور به سبب انباشت آلاینده‌های جوی انتظار افزایش غلظت هوا را داریم و و کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاهش خواهد یافت.

وی افزود: روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی شاهد بارش برف و باران در مناطق غرب و شمال غرب خواهیم بود و از روز جمعه با تقویت این سامانه، انتظار می‌رود بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های جنوب غرب و جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از استان گیلان و مازندران را نیز در بر گیرد.

رفیعی گفت: روز شنبه بارش‌ برف و باران را در مناطقی از شرق، شمال غرب و شمال شرق کشور خواهیم داشت و در ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین زاگرس مرکزی و سواحل خزر این بارش‌ها مورد انتظار است تا در نهایت طی همین روز از شرق کشور این سامانه خارج شود.  

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی امروز تا پنجشنبه روند افزایش دما را در بیشتر مناطق کشور انتظار داریم و با این شرایط احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی وجود دارد. روزهای پنجشنبه و جمعه در اردبیل و گیلان و روز شنبه در بیشتر مناطق کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا به سبب وزش بادهای نسبتا شدید بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس مواج خواهد بود، اظهار داشت: سردترین مرکز استان امروز شهرکرد با دمای ۱۵ درجه زیر صفر بود و مراکزی مثل بجنورد و تبریز با ثبت دمای ۱۰ درجه زیر صفر دیگر مراکز سرد کشور بودند.

وی ادامه داد: در همین چارچوب گرمترین مرکز استان هم بندرعباس با دمای ۲۶ درجه بالای صفر بود و اهواز هم دمای ۲۲ درجه بالای صفر را تجربه کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه به شرایط جوی استان تهران اشاره داشت و گفت: تهران امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی خواهد داشت و در اواخر وقت هم وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: حداکثر دما در تهران امروز به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما امروز در فرودگاه مهرآباد صفر اعلام شد. برای فردا صبح هم دمای هوای تهران در ایستگاه مهرآباد یک درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما