شناسهٔ خبر: 45325866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

مراسم آغاز به کار اولین وزیر دفاع رنگین پوست آمریکا (+عکس)

43 درصد از افراد حاضر در بدنه 1.3 میلیون نفری وزارت دفاع و نیروهای این کشور رنگین پوست هستند و علیرغم حضور فعالشان سمت و درجات بالایی در این سازمان ندارند.

صاحب‌خبر -

مراسم سوگند و آغاز به کار ژنرال "لوید آستن" نخستین وزیر دفاع رنگین پوست ایالات متحده آمریکا در حضور "جو بایدن" و "کامالا هریس" معاون رییس جمهوری جدید آمریکا (دیروز) در کاخ سفید برگزار شد.

به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ ان ان، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روز گذشته یک فرمان اجرایی را برای معکوس کردن سیاست پنتاگون مبنی بر منع ورود افراد تراجنسیتی به نیرو‌های نظامی، امضاء کرد.

فرمان اجرایی پرزیدنت بایدن، خروج اجباری اعضای نیروهای مسلح از نیروهای نظامی آمریکا بر اساس هویت جنسیتی‌شان را بلافاصله ممنوع می‌کند.

مراسم سوگند و آغاز به کار ژنرال "لوید آستن" نخستین وزیر دفاع رنگین پوست ایالات متحده آمریکا در حضور "جو بایدن" و "کامالا هریس" معاون رییس جمهوری جدید آمریکا/عکس: سی ان ان

"لوید آستین" در حضور اولین معاون زن، اولین معاون رنگین پوست و آسیایی تبار به عنوان وزیر دفاع سوگند خورد تا به اولین وزیر دفاع رنگین پوست آمریکا تبدیل شود. 

انتخاب آستین به سمت وزارت دفاع نقطه عطفی در انتخاب‌های بایدن محسوب می‌شود. 43 درصد از افراد حاضر در بدنه 1.3 میلیون نفری وزارت دفاع و نیروهای این کشور رنگین پوست هستند و  علیرغم حضور فعالشان سمت و درجات بالایی در این سازمان ندارند. 

"جو بایدن" دستور انتصاب وزیر  دفاع خود  را امضا کرد/ عکس: رویترز

اولین وزیر دفاع رنگین پوست آمریکا در کابینه بایدن/

 

تبریک و خوش و بش کامالا هریس با لوید آستین در سمت وزیر دفاع آمریکا/ عکس: سی ان ان

اولین وزیر دفاع رنگین پوست آمریکا در کابینه بایدن

 

مراسم  رسمی انتصاب لوید آستین رنگین پوستت به عنوان وزیر دفاع آمریکا/ عکس: سی ان ان

اولین وزیر دفاع رنگین پوست آمریکا در کابینه بایدن

نظر شما