شناسهٔ خبر: 45325692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور سرمایه گذاران حوزه انرژی در قشم افزایش می‌یابد

قشم- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برنامه‌ریزی برای حمایت و تسهیل حضور سرمایه گذاران در این منطقه به ویژه در حوزه نفت و انرژی افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی روز سه‌شنبه در دیدار محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس یازدهم و فرماندار قشم با وی افزود: تاکنون اقدامات مناسبی در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی قشم انجام شده است و شرایط برای تبدیل جزیره قشم به هاب جدید انرژی و حوزه پتروشیمی در کشور مهیاست.

وی ادامه داد: ایجاد امید، انگیزه و جذابیت برای حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و رونق فعالیت‌های اقتصادی باعث بهبود وضعیت معیشت و کیفیت زندگی ساکنان جزره قشم می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: زیرساخت‌ها و ایجاد توسعه پایدار و متوازن در تمامی نقاط جزیره این جذابیت و انگیزه را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد قشم و مجموعه وزارت نفت برای تامین خوراک پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه و سایر طرح ها تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند و این امر در آینده نزدیک و با بهره‌برداری از طرح‌های اجرایی، باعث رشد قابل توجه اقتصاد ملی و به ویژه وضعیت اقتصادی می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما