شناسهٔ خبر: 45325544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای تبریز برای همه گروه‌ها ناسالم است

تبریز - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز امروز سه‌شنبه، در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، داود قاسم زاده در گفت‌ و گو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای امروز تبریز ، برابر با ۱۵۳ بوده و برای همه گروه‌ها ناسالم است.  

وی افزود: در وضعیتی که هوا برای همه گروه ها ناسالم است، توصیه می‌شود با مشارکت عمومی از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری شود.

وی گفت: همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

قاسم زاده صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز ازتردد های غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه های زیست محیطی را از راه های موثر در کاهش آلودگی هوا دانست.

به گزارش ایرنا،  هشت ایستگاه پایش کیفی هوا در تبریز مستقر است که بر اساس داده ها، تمامی ایستگاه های حکیم نظامی، باغشمال، هتل مرمر، میدان نماز،  میدان آذربایجان، آبرسان، بهداشت و راه آهن برای همه گروه ها ناسالم است.

شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

نظر شما