شناسهٔ خبر: 45325017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شد

لرستان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: پنج میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به ۲۰۰ طرح در استان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، علی آشتاب صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات اداره کار لرستان با اشاره به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت: برای امسال مبلغ شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص یافت که توانستیم ۳۵۸ طرح را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کنیم که تاکنون پنج میلیارد به ۲۰۰ طرح با اشتغال ۷۰۰ نفر پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اکثر طرح‌های مذکور در قالب طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است که برای این نوع طرح‌ها حدود ۸۰ درصد پرداختی داشته‌ایم، افزود: طرح‌های الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با همکاری و هماهنگی جهاد دانشگاهی پرداخت می‌شود؛ پیش از این یک تفاهم نامه در راستای آموزش و توانمندسازی و همچنین اتصال این مشاغل به بازار جهانی و داخلی با جهاد دانشگاهی منعقد شد که اکثر این طرح‌ها به ویژه طرح‌های پشتیبان با همکاری جهاد دانشگاهی انجام می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با عنوان اینکه مشاغل خانگی قرض الحسنه است و کارمزد آن چهار درصد است، گفت: یکی از زمینه‌های مشارکت مردم در اقتصاد، کسب و کار مشاغل خانگی است که زمینه اشتغال افراد بیکار، زنان سرپرست خانوار و خانه‌دار را فراهم می‌کند.

وی گفت: سامانه مشاغل خانگی باز است و افراد متقاضی می‌توانند ثبت نام کنند و در نوبت قرار گیرند، ممکن است برای سال آینده اعتبار ابلاغ شود اما برای امسال افراد واجد شرایط با توجه به اعتباری که اختصاص دادند معرفی شده‌اند.

نظر شما