شناسهٔ خبر: 45324546 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مربی هندبال فرازبام: رقابت در این لیگ فایده ندارد/ کار از دست فدراسیون در رفته است

معصومه عبدالجوادی

عزیز نوربهبهانی گفت: فدراسیون هندبال با آرای کمیته انضباطی آیین‌نامه مسابقات را تغییر داده است و رقابت در این لیگ فایده‌ای نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

مربی تیم هندبال فراز بام خائیز دهدشت در گفت و گو با ایسنا در خصوص علت کناره‌گیری تیمش از ادامه رقابت‌های لیگ برتر گفت: آرایی که کمیته انضباطی صادر کرده باعث ناراحتی مدیرعامل باشگاه شده است. فدراسیون هندبال با این رای کلا آیین نامه مسابقات را هم تغییر داد. قرار بود از هر گروه ۳ تیم بالا بیاید اما اکنون ۴ تیم بالا خواهد آمد.

نوربهبهانی گفت: بحث ما روی رای کمیته انضباطی است اگر آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که بازیکن را محروم کنند چرا آیین‌نامه مسابقات را تغییر دادند؟ می‌گویند ما تبانی کردیم درست؛ بازیکنمان را محروم کردند درست؛ دیگر چرا آیین نامه مسابقات را عوض کردند؟ در این شرایط که مرحله بعد با ۸ تیم باشد، در واقع یک لیگ جدید شروع خواهد شد. تازه از حالا هم پیش بینی می‌کنند که چه تیم‌هایی روی سکو خواهند رفت. به نظر دیگر رقابت در این لیگ هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: از بدو ورود به لیگ به دلیل شیوع کرونا خیلی مشکلات را پشت سر گذاشتیم. گروه ما هم گروه خیلی سختی بود و چند تیم خیلی خوب داشت. از همان ابتدا ما و سپاهان به فدراسیون اعلام کردیم بهتر است به جای سه تیم از هر گروه ۴ تیم صعود کند چون به هر حال یک تیم خوب حذف خواهد شد، اما فدراسیون گفت نمی‌توان آیین‌نامه مسابقات را تغییر داد، چون با امضای همه باشگاه‌ها بسته شده است. حال چه شده که آیین‌نامه را تغییر دادند؟

مربی تیم هندبال خائیز دهدشت در ادامه گفت: شرایط در دور برگشت برای تیم ما خوب شد. ما تیم‌مان را کامل کردیم و بهترین خط دفاعی را داشتیم. توانستیم در دور دوم امتیازها را جبران کنیم. در بازی با سپاهان هم تساوی و برد باعث صعود ما به دور بعد می‌شد. ما در این بازی محکوم به برد بودیم. ۴ گل هم جلو بودیم اما با اشتباهات فاحش داوری اختلاف کم شد. می‌خواستند ما ببازیم تا کسی اعتراض نکند.

وی گفت: تیمی که همه زورش را برای برد می‌زند چرا باید تبانی کند؟ آیا دلیل این هماهنگی منفی! تیم فرازبام بوده است؟ ما باید برای صعود یا می‌بردیم یا مساوی می‌کردیم. چرا باید اتهام تبانی زده شود. اکنون کار از دست فدراسیون خارج شده و همه برای فدراسیون تصمیم می‌گیرند که این اصلا خوب نیست. هندبال از این مسائل خیلی ضرر کرده است. مدتی بود که هندبال ایران در حال رشد بود اما دوباره به سال‌های قبل بازگشتیم. وقتی همه برای برد و باخت و نتیجه تیم‌ها تصمیم می‌گیرند رقابت کردن چه فایده‌ای دارد.
 
نوربهبهانی افزود: قبل از بازی با سپاهان از سمت تیم طبس در فضای مجازی همه جور حاشیه برای تیم ما درست شد از جمله اینکه قرار است مساوی کنیم یا چون بازی اول به سپاهان باختیم اکنون هم محکوم به باختیم. همه سعی کردند بازیکنان ما را به حاشیه ببرند اما خوشبختانه بازیکنان ما ملی‌پوش و با سابقه هستند. خوب هم بازی کردند.

نوربهبهانی گفت: سال قبل هم تیم اسلام آباد غرب که خصوصی بود و خودش هزینه می‌کرد دلسرد شد و از لیگ کناره‌گیری کرد. حال پارسایی که در لیگ سرمایه‌گذاری کرده و با حمایت از تیم‌های پایه به نوعی کمک حال فدراسیون است می‌خواهد با این شرایط کناره‌گیری کند. ما همین امسال حدود ۴ میلیارد برای تیم هزینه کردیم تا نتیجه بگیریم اما با این شرایط سرمایه‌گذاری فایده‌ای ندارد.

مربی تیم هندبال فراز بام خاییز دهدشت گفت: بیشترین بازیکن تیم ملی جوانان در باشگاه فرازبام هستند، که در هر نوبت اردوی تیم ملی باید کل بازیکنانمان را در اختیار تیم ملی قرار دهیم. فکر نمی‌کنم هیچ تیمی اندازه باشگاه ما با تیم ملی همکاری کرده باشد. با همه این اوضاع وقتی راحت سر تیم را می‌برند و تصمیم گیری می‌شود دیگر ادامه مسابقات صورت خوشی ندارد. ما هم تصمیم گرفتیم از لیگ کنارگیری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درخواست کناره‌گیری را به فدراسیون هم فرستاده‌اید گفت: در حال تنظیم و تکمیل آن هستیم‌ طی چند روز آینده با آمدن مدیرعامل از مسابقات جوانان قم، به فدراسیون تحویل می‌دهیم.

نوربهبهانی افزود: بازیکنان ما باسابقه‌اند. صمصامی ۱۵ سال لباس تیم ملی را پوشیده است. وقتی به راحتی انگ تبانی به ما می‌چسبانند و امتیازات را به تیم‌های دیگر می‌دهند سبب دلسردی می‌شود. ما به حمایت از بازیکنانمان قصد کناره‌گیری از لیگ را داریم.

وی در پایان گفت: فرازبام به زودی یکی از قطب‌های هندبال ایران خواهد شد. سرگئی مربی تیم‌ملی نوجوانان را در اختیار داریم، یکی از بزرگترین آکادمی‌های هندبال ایران برای باشگاه فرازبام است.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما