شناسهٔ خبر: 45324299 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در جلسه جلسه شورای ورزش همگانی اعلام شد:

ورزش همگانی؛ هدف اول وزارت ورزش در قانون جدید ورزش

نیما علیپور

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد بر اساس قانون ورزش، هدف اول وزارت ورزش و جوانان توسعه و تامین ورزش همگانی تعریف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جلسه شورای ورزش همگانی به منظور بررسی فعالیت ارگان های‌ متولی ورزش همگانی در شش ماهه دوم سال ۹۹ با حضور وزیر ورزش، معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، سرپرست فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و...برگزار شد.


احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان به اینکه مشارکت مردم در فعالیت بدنی بیش از ۵۰ درصد است، گفت: طبق گزارشی که مرکز آمار ایران منتشر کرده ۵۰ درصد مردم در ورزش همگانی مشارکت دارند و این گزارش مورد تایید قرار گرفته است.

وی با اشاره به میزان فعالیت بدنی هر ایرانی در طول هفته اظهار کرد: در این گزارش میزان فعالیت بدنی چهار ساعت در طول هفته گزارش شده است و افزایش مدت زمان فعالیت بدنی دستاورد قابل توجهی است.

احمدی افزود: یکی از دستاوردهای خوبی که در این دوره به ثمر نشست، به روز رسانی قانون ورزش کشور بود که پس از ۴۹ سال به عنوان یک سند بالادستی به روز شد و در این قانون ظرفیت‌های خوبی برای ورزش همگانی پیش بینی شده است و امیدواریم با اجرایی شدن آن، هدف اول وزارت ورزش و جوانان که توسعه و تامین ورزش همگانی است محقق شود.

وی ادامه داد: همچنین در وظایف وزارتخانه بندهای بسیار مهمی برای توسعه ورزش همگانی پیش بینی شده که از مهم‌ترین بندی‌های آن تحقق ورزش رایگان برای عموم مردم است؛ مسئله ای که بند سوم اصل سوم قانون اساسی به آن استناد می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین افشین ملایی، رییس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه فعالیت بدنی از ضرورت های زندگی مردم در دوران «پسا کرونا» خواهد بود، گفت: در بیانیه‌ای که به امضای ۱۱۸ کشور عضو سازمان ملل رسیده، فعالیت بدنی یکی از ضرورت های به زیستی در دوران پسا کرونا است.

وی ادامه داد: فضای مجازی هم اکنون عمده ترین فضا برای آموزش ورزش و توسعه فعالیت بدنی در شرایط کرونایی  است و بستری برای سنجش و ارزیابی فعالیت بدنی مردم در دوران کرونا تلقی می شود، به همین منظور فدراسیون ورزش‌های همگانی سه طرح را در قالب زمستان فعال طراحی و اجرا کرده است.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه نخستین طرح، بازی و نشاط کودکانه است، یادآور شد: در طرح ملی بازی و نشاط و کودکانه با به کارگیری بازی‌ های هدفمند، حرکتی با محوریت والدین به منظور توسعه فعالیت بدنی کودکان هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست و با اعمال بازی‌های هدفمند به دنبال بهبود مهارت ‌های حرکتی به ویژه مهارت‌های پایه هستیم.

ملایی ادامه داد: پروژه دوم اجرای لیگ تندرستی ایران است که به منظور ترویج فعالیت بدنی در بین آحاد مردم با ایجاد رقابت بین فردی آغاز به کار کرده است.

وی طرح ملی نشاط را به عنوان آخرین پروژه فدراسیون ورزش های همگانی در طرح زمستان فعال معرفی کرد و گفت: در این طرح، فعالیت بدنی و بازی‌ های الکترونیک با یکدیگر تلفیق شده و مجموع امتیازات فعالیت بدنی و امتیازهای بازهای الکترونیک، مبنای ارزیابی فرد است.

در این جلسه همچنین، تفاهم نامه سه جانبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش های همگانی امضا شد.

انتهای پیام

نظر شما