شناسهٔ خبر: 45323648 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مشکل استقلال فکری چیست؟

صاحب‌خبر -

شفقنا – آیا داوری در این فصل به ضرر استقلال بوده است و یا  اینکه دست های پشت پرده باعث شده است تا تیم نتایج خوبی به دست نیاورد و یا اصلا مشکل این تیم فنی است و به فکری برمی گردد؟

به گزارش شفقنا ورزشی، استقلال در فصل جاری رقابت های لیگ برتر ۱۲ بار به میدان رفته است و توانسته که ۲۲ امتیاز به دست آورد.

آبی پوشان با این ۲۲ امتیاز در صدر جدول رده بندی جای دارند اما آیا هواداران از عملکرد تیم رضایت دارند؟

درست است که استقلال از نظر نتیجه گیری خوب کار کرده است اما نه زیبا بازی می کند و نه تاکتیک خاصی دارد. انتظارات از استقلال بسیار بالا است. بدون شک اگر فکری این نتایج را با هر تیمی دیگری به دست می آورد عملکرد بسیار موفقیت آمیزی برای  او بود اما در آبی پوشان انتظارات بالا است و هواداران امیدوار هستند که تیم در کنار کسب پیروزی زیبا هم بازی کند.

شاید دیدار برابر تراکتور سازی بهترین نمایش استقلال در فصل جاری بود که تیم از همه نظر خوب ظاهر شد و دیگر به لطف رشید مظاهری به پیروزی دست پیدا نکرد اما دیدار برابر پرسپولیس و البته گل گهر و سایپا نشان داد که تیم فکری راهی زیادی تا قهرمانی پیش رو دارد.

به اذعان  همه کارشناس تیم در داربی با شانس و اقبال به تساوی دست پیدا کرد. برابر گل گهر و شهر خودرو هم درخشش مظاهری و خط حمله باعث شد تا تیم به پیروزی برسد و در دیدار اخیر برابر سایپا هم که هیچی از این تیم ندیدم.

مشکل استقلال در فصل جاری چیست؟

داوری

محمود فکری به عنوان سرمربی تیم اصلی ترین مشکل را داوری می داند تا جایکه او در مقطعی خواستار دخالت وزیر ورزش هم شد.

از دیدگاه شفقنا ورزشی مشکل آبی پوشان به هیچ وجه داوری نیست. فکری بعد حتی از عملکرد داور در دیدار برابر سایپا هم معترض بود این درحالی است که همه کارشناسان اذعان داشتند که داور در این بازی تنها یک اشتباه تاثیر گذار داشت که آن هم به ضرر سایپا بود.

بنابرین مشکل عدم ارائه بازی های خوب در استقلال به داوری برنمی گردد.

مشکل مدیریت

در این شکی وجود ندارد که در همه تیم ها مشکل مدیریتی وجود دارد اما حداقل مدیریت باشگاه استقلال در یک فصل اخیر خوب کار کرده است. آبی پوشان در چند فصل اخیر مشکلات مدیریت زیادی داشتند و همین باعث شد تا بازیکنان کلیدی تیم جدا شوند و مربی بزرگی مثل استراماچونی هم به راحتی جدا شود.

اما در تابستان کادر مدیریتی استقلال بسیار خوب کار کرد و اجازه جدایی به بازیکنان کلیدی را ندارد و در کنار آن چند مهره بسیار خوب هم جذب شدند.باشگاه استقلال در پرداختی بازیکنان هم بهتر از دیگر تیم ها کار کرده است و آبی پوشان در فصل جاری حداقل نسبت به پرسپولیس از آرامش مدیریتی بیشتری برخوردار بوده اند.

سرمربی تیم

آیا مشکل خوب بازی نکردن استقلال به فکری برمی گردد؟ از دیدگاه شفقنا ورزشی سرمربی آبی پوشان همه ابزار لازم برای یک تیم خوب و باکیفیت را دارد اما مشکل بزرگی که در تیم وجود دارد شناخت ناکافی فکری از بازیکنان است.

سرمربی استقلال در ۱۲ بازی که تیمش به میدان رفته است از ۱۰ ترکیب متفاوت استفاده کرده است که در این نوع خود یک رکورد است. کاملا روشن است که پازل فکری در آبی پوشان هنوز کامل نشده است و باید هر چه سریعتر فکری به ترکیب اصلی خود برسد.

باوجود انکه پازل فکری در استقلال هنوز کامل نشده است اما تیم او با درخشش رشید مظاهری و روی نبوغ قایدی امتیازات خوبی کسب کرده است و همین باعث شده تا فعلا کسی جرات صحبت از برکناری فکری را نداشته باشد.

استقلال قطعا مشکلاتی در تاکتیک و چینش نفرات خود دارد و به نظر می رسد که این عدم توازن تا نیم فصل دوم در تیم ادامه داشته باشد چرا که طبق اعلام فکری هم تیم قرار است در زمستان تغییراتی داشته باشد.

منبع: شفقنا ورزشی

برچسب‌ها:

نظر شما