شناسهٔ خبر: 45319834 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سینماگران در مسیر «فجر ۳۹»-۱۲؛

داوران «فجر ۳۹» عادلانه قضاوت کنند/ فیلمسازی با نظارت تیم پزشکی

زهرا منصوری

پیام احمدی‌نیا بازیگر فیلم سینمایی «صحنه زنی» بیان کرد که این فیلم از آثار برتر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است و بهتر این است که داوران عدالت را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

پیام احمدی‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: امسال فیلم سینمایی «صحنه زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی و «تروا» را در فهرست آثار واجد شرایط سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دارم که هر دو را دوست دارم چون در دو ژانر متفاوت ساخته شده‌اند.

وی در توضیح این دو فیلم گفت: در «صحنه زنی» نقش کسی را بازی می‌کنم که خیلی فرصت‌طلب و اصطلاحاً «لاشخور» است، این فرد همراه با بهرام افشاری و مجید صالحی یک گنگ صحنه زنی را تشکیل داده‌اند که صحنه‌های تصادف را ایجاد می‌کنند و از بیمه پول می‌گیرند، «تروا» هم یک قصه دهه شصتی دارد که من نقش یک کمیته‌ای را بازی می‌کنم این تضاد نقش‌ها و پارادوکس برای من جالب و جذاب بود.

وی افزود: قضاوت آثار هنری به کرونا و مسائل دیگر ربطی ندارد بنابراین من از هیأت داوران انتظار دارم عادلانه همه فیلم‌ها را ببینند و در همه بخش‌ها به عادلانه‌ترین شکل ممکن دست به قضاوت بزنند.

احمدی‌نیا ادامه داد: هرچند ما در هنگام ایفای نقش استرس داشتیم که البته من کمتر داشتم اما به یاد دارم بهرام افشاری خیلی حساس بود، می‌ترسید و صبح به صبح اگر پزشک تیم برای چک سر پروژه نمی‌آمد، اجازه گریم نمی‌داد. البته این را هم باید عنوان کنم که من از اسفندماه سال گذشته تا حالا سرکار بودم و در همه پروژه‌ها یک تیم پزشکی وضعیت سلامتی گروه را چک می‌کرد.

این بازیگر توضیح داد: من با برگزاری جشنواره به هر شکل موافقم چون برگزاری آن بهتر از برگزار نشدنش است هرچند این شیوه برگزاری که امسال شاهدش هستیم، متفاوت است اما دست‌اندرکاران جشنواره با خرد جمعی به این نتیجه رسیده‌اند.

وی در پایان گفت: اگر بیست فیلمی که در بخش‌های مختلف نامزد می‌شوند، عادلانه انتخاب شوند، ویترین سینمای ایران را شکل می‌دهند و من فکر می‌کنم «صحنه‌زنی» یکی از همین فیلم‌ها باشد.

نظر شما