شناسهٔ خبر: 45319620 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳ روش طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ و پنیر و قارچ؛ خوشمزه پر طرفدار

در گزارش زیر طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ و پنیر و قارچ را به شما آموزش می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اسپاگتی یا همان ماکارونی رشته‌ای اسفناج یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه است که با یادگیری طرز تهیه آن، در مدت زمان کوتاهی یک غذای کامل و خوشمزه خواهید داشت. اسپاگتی اسفناج به روش‌های مختلفی پخته می‌شود. در این مقاله طرز تهیه اسپاگتی اسفناج را با پنیر، مرغ و قارچ آموزش می‌دهیم.


مواد لازم

ماکارونی: یک بسته ۵۰۰ گرمی
اسفناج تازه: ۲۰۰ گرم
پنیر ریکوتا: ۲۵۰ گرم
پنیر پارمزان: ۴۰ گرم
لیموترش: یک عدد
روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
سیر: یک حبه
نمک و فلفل: به میزان لازم

بیشتر بخوانید:

مراحل تهیه اسپاگتی اسفناج با پنیر

۳ روش طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ و پنیر و قارچ؛ خوشمزه پر طرفدار

در مرحله اول از طرز تهیه این پاستا اسپاگتی اسفناج با پنیر، در یک قابلمه نسبتا بزرگ آب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. زمانی که آب جوشید ماکارونی را درون آب ریخته و کمی نمک به آن اضافه کنید. سعی کنید ماکارونی‌ها را هم بزنید تا به هم نچسبند. برای جلوگیری از چسبندگی ماکارونی‌ها می‌توانید کمی روغن در ظرف آب بریزید. بیشتر از یک قاشق روغن استفاده نکنید. وقتی ماکارونی‌ها ۱۰ دقیقه در آب جوشید لازم است تا آن‌ها را آبکش کنید. پس از آبکش کردن، آب که آب سرد روی آن بریزید. این کار از چسبیدن ماکارونی‌ها به هم جلوگیری می‌کند.

در مرحله دوم از طرز تهیه اسپاگتی اسفناج در یک ظرف جدا پنیر ریکوتا و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و کاملا هم بزنید. پس از آن یک حبه سیر را رنده کنید و به مخلوط پنیر و روغن اضافه کنید. پوست لیمو را کمی رنده کرده و داخل این مخلوط بریزید. آب لیمو را هم بگیرید و به مخلوط اضافه کنید. سپس پنیر پارمزان، نمک و فلفل را هم درون ظرف ریخته و کاملا هم بزنید. ترکیب آماده شده یک ترکیب بسیار خوشمزه برای سس اسپاگتی اسفناج است.

در مرحله سوم، نوبت به اسفناج‌ها می‌رسد. اسفناج را در مقداری آب بپزید. می‌توانید اسفناج را بخارپز هم بکنید. زمانی که رنگ اسفناج کمی تیره شد زمان مناسب برای پایان پخت است. پس از این مرحله اسفناج را آبکش کنید. ماکارونی‌های آبکش شده با اسفناج‌های پخته را با هم کاملاً مخلوط کنید. پس از آن سس آماده شده را به مخلوط در قابلمه اضافه کنید. قابلمه را بر روی گاز با شعله بسیار کم قرار دهید تا سس و طعم اسفناج به خورد ماکارونی‌ها برود. پس از ۲۰ دقیقه اسپاگتی اسفناج شما آماده سرو است. شما می‌توانید آن را با کمی پنیر هنگام سرو تزیین کنید.


طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با قارچ و پنیر

۳ روش طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ و پنیر و قارچ؛ خوشمزه پر طرفدار

مواد لازم

ماکارونی: ۵۰۰ گرم
اسفناج تازه: ۲۰۰ گرم
پنیر پارمزان: ۵۰ گرم
قارچ: ۱۵۰ گرم
لیموترش: یک عدد
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
سیر: ۱ حبه
نمک و فلفل: به میزان لازم


مراحل تهیه اسپاگتی اسفناج با قارچ و پنیر

در مرحله اول از طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با قارچ و پنیر، ماکارونی‌ها را در آب جوش بریزید و پس از ده دقیقه آبکش کنید.

در مرحله دوم قارچ‌ها را خرد کرده و در ماهیتابه با روغن زیتون و سیر رنده شده تفت دهید.

در این مرحله نمک و فلفل و پنیر پارمزان را هم به محتویات داخل ماهیتابه اضافه کنید. کمی پوست لیموترش و ۲ قاشق غذاخوری لیمو ترش را هم در ماهیتابه بریزید. پس از ده دقیقه تفت دادن مواد در داخل ماهیتابه، زیر گاز را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید.

در مرحله چهارم از طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با پنیر و قارچ، اسفناج‌ها را بخارپز کنید. پس از آن به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. مواد را روی شعله متوسط گاز به مدت ۵ دقیقه هم بزنید.

در مرحله آخر از طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با پنیر و قارچ، ماکارونی را به صورت لایه لایه به همراه مواد تهیه شده در داخل قابلمه بریزید. زیر شعله قابلمه را کم کنید تا ماکارونی دم بکشد. پس از ۲۰ دقیقه اسپاگتی با سس قارچ و اسفناج شما آماده سرو است.


طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ و روغن زیتون

۳ روش طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ و پنیر و قارچ؛ خوشمزه پر طرفدار

مواد لازم

مواد لازم در تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ و روغن زیتون مانند مواد تهیه اسپاگتی با قارچ و پنیر است. به این مواد تنها ۵۰۰ گرم گوشت سینه مرغ اضافه کنید.


مراحل تهیه

پس از آن که ماکارونی را آبکش کردید، سینه مرغ را به صورت تکه‌های ریز در آورید. سپس در روغن زیتون و سیر تفت دهید تا جایی که رنگ مرغ تغییر کند و تقریباً پخته شود. پس از آن نمک و فلفل و پوست رنده شده لیمو و دو قاشق آبلیمو را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. کمی پنیر پارمزان هم به مواد اضافه کنید و زیر گاز را خاموش کنید.

در مرحله دوم از طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ و روغن زیتون، اسفناج‌ها را بخارپز کنید تا رنگ آن‌ها تیره شود. پس از آن به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید و کاملا هم بزنید. اسفناج و مواد داخل ماهیتابه را ۵ دقیقه روی شعله متوسط قرار دهید.

در مرحله آخر ماکارونی را داخل قابلمه بزرگ بریزید. سس اسفناج تهیه شده در ماهیتابه را به ماکارونی اضافه کنید. ماکارونی و سس را کاملاً هم بزنید و ۲۰ دقیقه روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا دم بکشد. اسپاگتی اسفناج با مرغ و روغن زیتون آماده سرو است.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

نظر شما