شناسهٔ خبر: 45319252 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

هشدار خودداری از خرید مرغ زنده

بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دشت‌آزادگان خوزستان

خبرگزاری ایسنا

اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان در خصوص بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یکی از واحدهای روستایی در شهرستان دشت آزادگان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

در اطلاعیه اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان در خصوص بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یکی از واحدهای روستایی در شهرستان دشت آزادگان آمده است: "پیرو گزارش واصله در مورخ ۴ بهمن‌ماه مبنی بر وقوع تلفات در طیور بومی در یک واحد روستایی در حاشیه شهرستان دشت آزادگان در استان خوزستان، بلافاصله اکیپ‌های واکنش سریع بررسی و مراقبت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان خوزستان به محل مورد نظر اعزام شده و اقدامات قرنطینه‌ای، ضدعفونی و همچنن نمونه‌برداری را انجام داده و نمونه‌های اخذ شده در کمترین زمان ممکن به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد.

پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی در ۵ بهمن‌ماه مبنی بر مثبت بودن واحد از نظر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، اکیپ‌های واکنش سریع اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان و شهرستان دشت آزادگان جهت جمع‌آوری و معدوم‌سازی برابر با پروتکل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور وارد عمل شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن طیور موجود در واحد آلوده، جمع‌آوری و مطابق با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی شدند.

راس ساعت ۲۳ شب ۵ بهمن‌ماه عملیات پاکسازی، ضدعفونی و معدوم‌سازی در محل آلوده به پایان رسید.

در حال حاضر در هیچ یک از واحدهای صنعتی پرورش طیور استان و همچنین واحدهای روستایی طیور بومی استان خوزستان تلفات یا مورد خاصی وجود ندارد. در همین راستا اکیپ‌های رصد و پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دامپزشکی استان در حال انجام مراقبت‌های فعال و غیرفعال به صورت شبانه‌روزی در تمام استان هستند.

همشهریان عزیز می‌توانند با اطمینان خاطر نسبت به مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ مورد تایید اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان اقدام نمایند و در این خصوص هیچ گونه مشکلی برای مصرف وجود ندارد.

به شهروندان گرامی تاکید می‌گردد که از خرید مرغ زنده صنعتی و بومی که در سطح معابر عرضه می‌شود جدا خودداری کنند."

نظر شما