شناسهٔ خبر: 45318536 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف و ضبط کالای های بهداشتی و آرایشی غیر قابل مصرف در آبادان

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از کشف چندین قلم آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در بازرسی از فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،زینب جوانمردی سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:امروز در راستای ارتقاء سلامت شهروندان و در ادامه روند منظم و مستمر بازرسی‌ها از مراکز فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، بازرسان اداره نظارت بر مواد غذایی ،آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان با همراهی اداره صنعت ،معدن و تجارت موفق به کشف چندین قلم محصول آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته و قاچاق شدند.

او افزود :پیرو بازرسی صورت‌گرفته از مراکز فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه، ضمن اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم به فروشندگان در خصوص ممنوعیت عرضه محصولات مضر برای سلامت عمومی، مطابق با موارد اعلامی از سوی سازمان غذا و دارو اقدام و موارد لازم به آنها  متذکر شد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان اقلام مکشوفه را از قبیل انواع رنگ مو ،ماسک مو ،کرم آب رسان ،کرم جوش ،آکنه و انوع مختلف مام و ... با تاریخ منقضی ،قاچاق و غیرقابل مصرف عنوان کرد.

جوانمردی ادامه داد: عرضه‌کنندگان موظف به فروش اقلام تولید داخل مجاز یا اقلام دارای برچسب اصالت و سلامت مورد تائید سازمان غذا و دارو  هستند. و در صورت عدم رعایت موارد ذکرشده ،موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

او در پایان به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه سلامت ،موضوع را برای پیگیری از طریق شماره تماس 190 به واحد رسیدگی به شکایات معاونت غذا و دارو آبادان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ د

نظر شما