شناسهٔ خبر: 45318003 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

طی مراسمی در زورخانه نیرو شادی محله مولوی تهران

پریچهره: باید گرد و غباری را که روی زورخانه‌ها نشسته، پاک کنیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران طی مراسمی در زورخانه نیرو شادی گفت: باید همه کمک کنند گرد و غباری را که روی زورخانه‌ها نشسته، پاک کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، نصرالله پریچهره امروز به زورخانه نیرو شادی از جمله مراکز قدیمی ورزش باستانی در محله مولوی (بازارچه سعادت) رفت و در جمع پیشکسوتان و بزرگان ورزش زوزخانه ای گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای با فرهنگ و مذهب ما عجین است و همه وظیفه داریم کمک کنیم تا چراغ زورخانه ها روشن بمانند.
در این مراسم که با حضور امیر عرب سرپرست هیات پهلوانی و زورخانه‌ای انجام شد، پریچهره از علاقه قلبی خود به ورزش باستانی گفت و افزود: ما با این ورزش عجین هستیم و باید با کمک پیش‌کسوتان و ریش‌سفیدان باستانی و زورخانه‌ای به یاری این رشته پهلوانی بشتابیم تا سرپا بماند.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا تهران در این رشته به جایگاه واقعی خودش برسد و یکی از اولویت های اداره کل ساخت زورخانه در سطح شهرستان های تهران خواهد بود. متاسفانه امروزه شاهد کم‌رنگ شدن این آیین‌ها و سنت‌ها هستیم و جوانان امروزی کمتر به ورزش زورخانه ای علاقه دارند و این وظیفه همه ما را سنگین تر می کند.
در جریان این مراسم، از سوی هیات پهلوانی و زورخانه‌ای، شال پهلوانی و دو میل زورخانه به مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اهدا شد.

نظر شما