شناسهٔ خبر: 45317764 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

شکایت مجلس از ظریف، کلانتری و آخوندی

صاحب‌خبر -
شکایت مجلس از ظریف، کلانتری و آخوندی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محمد جواد ظریف وزیر خارجه، عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست و عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی به قوه قضائیه شکایت کرده اند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محمد جواد ظریف وزیر خارجه، عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست و عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی به قوه قضائیه شکایت کرده اند.

شکایت از عیسی کلانتری به خاطر سخنانش در باره امام خمینی است. مجلس از عباس آخوندی هم به خاطر عملکردش در زمان وزارت شکایت کرده است. 



ظریف هم اخیرا در سخنانی گفته بود: "بعضی دوستان می روند و به امریکا «گرا» می دهند که با ما بهتر می توانید کار کنید. من کسی را متهم نمی کنم، ولی می دانم و خبرش را بهم می دهند که گفته اند اینها در قدرت نمی مانند و قدرت اینها چند روزه است."

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی  مجلس درباره نتیجه این شکایت گفته است: "عده‌ای از نمایندگان این امضاءها را جمع کردند و نتیجه آن را به دستگاه قضایی دادند که پیگیری کند." او تاکید کرد که هر سه موضوعی شکایتی که مطرح شد به قوه قضاییه ارسال شده است.

محمود وند در ادامه به شدت از طرفی انتقاد کرد و گفت: «متاسفانه در دولت قبلی هم از این موارد داشتیم، خاطرم هست بسیاری از سیاستمداران، بسیاری از سرویس‌های امنیتی، روسای نهادهای اطلاعاتی روی موضوع ربایش رئیس‌جمهور در عراق خیلی مورد هجمه وسیع طنز قرار گرفتند، این صحبت آقای ظریف هم از آن دست حرف‌ها است که گرا دادند انگار 4 تا بچه دانش‌آموز هستند با هم لج کردند!»

اشاره این نماینده به ادعایی از محمود احمدی نژاد باز می گردد. 

محمودوند خاطرنشان کرد: "اصلاً این مدل صحبت‌ها در شان نظام جمهوری اسلامی نیست کما اینکه من را یاد رئیس‌جمهوری انداخت که در عراق گفت آمریکایی‌ها می‌خواستند من را بدزدند و این دست صحبت کردن‌ها کار ناشایستی است."

او تصریح کرد: "گاهی مسئولان ما بدون اینکه فکر کنند یک مطلبی را بر زبان جاری می‌کنند علیرغم اینکه آقای ظریف واقعاً در حوزه دیپلماسی فرد کاردان و کارشناسی است قطعاً‌ نباید این حرف را می‌زد، جا دارد از او گِله کنم اگر واقعاً‌ موضوعی است باید ما را در جریان می‌گذاشتید البته که من اعتقاد دارم اصلاً امکان ندارد چون اصلاً‌ دسترسی نبوده و فقط شما (وزیر امور خارجه) آن هم با مجوز امنیتی اجازه داشتید با نفراتی در کشور آمریکا ارتباط داشته باشید که خودتان هم متاسفانه آمدید گفتید که نباید می‌گفتید."

نظر شما