شناسهٔ خبر: 45317417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

گزارش خبری تحلیلی کیهان

کنگره آمریکا همچنان در حصار سیم‌های خاردار نیروهای گارد ملی در صحنه می‌مانند

با وجود گذشت چند روز از پایان مراسم تحلیف «جو بایدن»، واشنگتن دی سی و خیابان‌های منتهی به کنگره آمریکا، همچنان در وضعیت امنیتی است و ساختمان کنگره از ترس تهدیدات امنیتی همچنان در میان فنس‌ها و سیم خاردار محصور است. هزاران نیروی گارد ملی نیز برای مراسم روز استیضاح ترامپ در حال آماده‌باش هستند.

صاحب‌خبر -


سرویس خارجی-

اوضاع در «واشنگتن دی سی» هنوز به شرایط عادی بازنگشته و بر اساس گزارش‌ها از ترس مراسم استیضاح و محاکمه ترامپ که قرار است روز 20 بهمن در کنگره برگزار شود و به خاطر نگرانی‌های شدید امنیتی، کنگره آمریکا همچنان در حصار سیم خاردارها قرار دارد.
براساس این گزارش، با پایان مراسم تحلیف، برخی فنس‌ها و بلوک‌های بزرگ سیمانی اطراف کاخ سفید جمع شده اما فنس‌ها و موانع اطراف ساختمان «کاپیتول هیل» که در روز ششم ژانویه(17 دی) مورد حمله هواداران «دونالد ترامپ» قرار گرفته بود همچنان سرجای خود باقی است.
 اسپوتنیک در این باره گزارش داده، خیابان‌های
«کی ‌استریت» و «آی‌ استریت» پاکسازی شده‌اند و هم اکنون ترافیک در آن جریان دارد. اما ساختمان کنگره و اطراف ساختمان دیوان عالی آمریکا همچنان فنس کشی شده است و این فنس‌ها تا خیابان پنسیلوانیا ادامه دارد. خیابان پنسیلوانیا ساختمان کنگره را به کاخ سفید وصل می‌کند.
تهدید استیضاح کنندگان به قتل!
از سوی دیگر یک منبع آگاه به خبر‌گزاری «آسوشیتد‌پرس» خبر داده که در آستانه بر‌گزاری دومین جلسه استیضاح «دونالد ترامپ»، مقام‌های پلیس فدرال در حال بررسی برخی تهدیدات علیه قانونگذاران کنگره هستند. وبگاه خبری «بیزنس اینسایدر» به نقل از خبر‌گزاری آسوشیتدپرس نوشته، این تهدیدات شامل گفت‌وگوهایی درخصوص به قتل رساندن یا حمله به این قانونگذاران در خارج از ساختمان کنگره بوده است.
این منبع آگاه همچنین روز یک‌شنبه گفت که تهدیدات و نگرانی‌ها درباره حمله دوباره معترضان مسلح به کنگره، پلیس این نهاد قانونگذار و دیگر نهاد‌های قانونگذار فدرال (پلیس) را مجبور به استقرار هزاران نیروی گارد ملی در واشنگتن کرده است. «چاک شومر» رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا روز شنبه خبر داده بود که دادگاه استیضاح ترامپ در این مجلس، روز دوشنبه ۸ فوریه (۲۰ بهمن) آغاز خواهد شد.
بازداشت یک فرد مسلح
خبر دیگر از آمریکا اینکه پلیس شهر «واشنگتن دی‌سی» فردی مسلح را که سراغ دفتر رئیس‌جمهور را می‌گرفت، در مجاورت کاخ سفید بازداشت کرده است.
به نوشته نشریه «نیوزویک»، این فرد سی و هفت ساله، به اتهام حمل و نگهداری بدون مجوز سلاح و مهمات ثبت نشده، دستگیر شده است.
اسناد مربوط به دادگاه نشان می‌دهد این شهروند ایالت تگزاس، دو روز پس از مراسم تحلیف «جو بایدن»، وانت خود را در مجاورت کاخ سفید پارک کرده و به یک افسر پلیس گفته بود «به اطلاعاتی درباره اتاق بیضی (دفتر کار رئیس‌جمهور) احتیاج دارد». افسر پلیس که غلاف سلاح کمری این فرد را در خودرو وی مشاهده می‌کند، به او مشکوک شده و پس از انجام بازرسی، یک قبضه سلاح کمری، دو خشاب پر و جعبه‌ای محتوی ۷۹ گلوله از وی ضبط می‌کند.
گفته می‌شود نیروهای گارد ملی تا فروردین سال بعد در اطراف ساختمان کنگره می‌مانند.

نظر شما