شناسهٔ خبر: 45317053 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

مصرف این ماده غذایی را از دوران کودکی کاهش دهید

فارس

الگوی غذایی سالم و عادات غذایی صحیح باید از سنین کودکی پایه ریزی شود. شکل گیری عادات غذایی از سنین کمتر از ۶ سال آغاز می شود و تا سال ها پایدار است، با توجه به اینکه بسیاری از بیماری ها در بزرگسالی ریشه در کودکی دارد.

صاحب‌خبر -

به کارگیری یک الگوی غذایی سالم در دوران کودکی می تواند از بروز بیماری هایی نظیر پرفشاری خون، افزایش چربی خون، بیماری های قلبی عروقی ، سرطان، پوکی استخوان و چاقی در بزرگسالی پیشگیری کند.

پرفشاری خون یک بیماری شایع در بزرگسالی است که از دوران کودکی قابل پیشگیری است. بنابراین توصیه می شود با معرفی غذاهای کم نمک از دوران کودکی، ذائقه کودک به سمت این دست از غذاها سوق یابد و به طعم شور و یا خوش نمک عادت نکند.

یکی از راه های اصلی دریافت نمک، افزودن نمک به غذا حین پخت و استفاده از نمکدان هنگام صرف غذا است، اما باید به نمک پنهان در غذا نیز توجه شود.

سوپ های آماده، سوسیس و کالباس، انواع ترشی ها و شورها، آبغوره و آبلیمو حاوی نمک افزوده، پنیر پرنمک، دوغ پر نمک، تنقلاتی مانند چوب شور، چیپس و پفک و انواع کنسروها منابع رژیمی حاوی نمک هستند که باید حذف یا بسیار محدود شوند.

برای طعم دادن به غذا می توان از آب نارنج تازه، آب لیموی تازه، سبزی های معطر مانند نعناع، مرزه، ترخون و ریحان یا سیر و پیاز استفاده کرد. همچنین نمکدان از سفره حذف شود.

نظر شما