شناسهٔ خبر: 45316771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته خبرهای ورزشی:

آغاز لیگ تندرستی همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه/رقابت‌های والیبال کشور به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه از آغاز لیگ تندرستی همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نریمان رحمانی رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه لیگ تندرستی را یکی از برنامه‌های اخیر فدراسیون همگانی برای افزایش فعالیت‌های بدنی بین مردم دانست و گفت : این برنامه همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه آغاز شده و تا آخر اسفند هم ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه عموم شهروندان می‌توانند در این لیگ رقابت محور شرکت کنند، گفت : برای اجرای این لیگ سایتی به آدرس irantandorosti.ir از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی طراحی شده که ساعت ۲۲ هر شب چهار حرکت ورزشی روی آن بارگذاری می‌شود.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی کرمانشاه افزود: افرادی که علاقمند به شرکت در این لیگ هستند، هر شب با مراجعه به این سایت می‌توانند چهار حرکت را مشاهده کنند و روز بعد از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب فرصت دارند که این چهار حرکت را در مدت ۳۰ ثانیه اجرا کرده و فیلم اجرای حرکات خود را در این مدت زمانی با ذکر مشخصات و اسم رشته‌ای که در آن فعالیت دارند، روی سایت بارگذاری کنند.

او افزود: در پایان هر هفته قرعه کشی بین شرکت کنندگان انجام می‌شود و به چهار تا پنج نفر از برگزیدگان مبلغی هدیه داده می‌شود.

رحمانی ادامه داد: درپایان این دوره از لیگ تندرستی، استانی که بیشترین شرکت کننده را به نسبت جمعیت داشته حدود ۳۰ میلیون تومان جایزه دریافت می‌کند. همچنین به کمیته برتر هم ۱۰ میلیون تومان داده می‌شود و ۳۲ نفر برتر که بیشترین فیلم‌ها را ارسال کرده باشند هم هر نفر یک میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد.

او افزود: ۱۶ استان اول که بیشترین مشارکت را در اجرای این لیگ داشته باشند، سال آینده در لیگ برتر تندرستی باهم رقابت خواهند داشت و استان‌های رتبه‌های بعدی هم در لیگ دسته اول تندرستی باهم رقابت می‌کنند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی کرمانشاه مهمترین هدف از اجرای این طرح را بالا بردن فعالیت‌های بدنی بین مردم، توسعه آمادگی جسمی و تندرستی، ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی و جلوگیری از کم تحرکی عنوان کرد.

کرمانشاه میزبان رقابت‌های والیبال کشور

رئیس هیات والیبال کرمانشاه گفت: رقابت‌های گروه "الف" لیگ زیرگروه دسته اول والیبال کشور از فردا (هفتم بهمن) با حضور ۹ تیم در کرمانشاه آغاز می‌شود.

فرهمند سال افزون با اشاره به حضور تیم کرمانشاه در رقابت‌های لیگ زیرگروه دسته اول والیبال کشور، افزود: پس از اینکه نتوانستیم به دلیل مشکلات مالی در رقابت‌های لیگ دسته اول والیبال حضور پیدا کنیم، در رقابت‌های زیرگروه این لیگ شرکت کردیم.

او ادامه داد: این رقابت‌ها با حضور ۱۸ تیم در قالب دو گروه ۹ تیمی برگزار می‌شود که کرمانشاه میزبانی دور رفت گروه "الف" این لیگ را برعهده دارد.

رئیس هیات والیبال کرمانشاه افزود: امروز (دوشنبه) هفت تیم میهمان حاضر در این رقابت‌ها از استان‌های قزوین (دو تیم)، مشهد، قم، تهران، یزد و تبریز وارد کرمانشاه خواهند شد و رقابت‌ها از فردا آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

او گفت: رقابت این تیم‌ها در دو سالن شهید هادیان و شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی بدون حضور تماشاگران و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

سال افزون سطح آمادگی تیم کرمانشاه برای حضور در این رقابت‌ها را خوب توصیف کرد و گفت: از حدود دو ماه پیش تمرینات تیم را با جذب چند والیبالیست غیربومی و بکار گیری بازیکنان جوان کرمانشاهی آغاز کرده ایم و در حال حاضر در شرایط آمادگی خوبی قرار دارند.

او با بیان اینکه باشگاه بعثت حامی مالی تیم والیبال کرمانشاه در این رقابت‌ها خواهد بود، افزود: یکی از مهمترین اهدافی که از حضور در این رقابت‌ها بدنبال آن هستیم، کسب تجربه و آینده سازی برای والیبال استان است.

حضور نماینده کرمانشاه در اردوی تیم ملی

کوثر اساسه بانوی تکواندوکار کرمانشاهی در اردوی تیم ملی بزرگسالان حضور پیدا کرد.

رئیس هیات تکواندو استان با بیان اینکه برای نخسین بار است که کرمانشاه در بخش تکواندو بزرگسالان در اردوی تیم ملی نماینده دارد، گفت: این اردو‌ها از روز شنبه (۴ بهمن) در مرکز جهانی تکواندو آغاز شده است.

همتی افزود: در این دوره از اردو‌ها ۱۲ تکواندوکار از سراسر کشور خود را برای حضور در رقابت‌های آسیایی لبنان در سال ۱۴۰۰ آماده می‌کنند.

او گفت: اگر وضعیت شیوع کرونا مشکلی ایجاد نکند این دور از اردو‌ها تا فروردین ماه ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/د

نظر شما