شناسهٔ خبر: 45316769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با مصرف گياهان دارويي سيستم ايمني تقویت می شود؟

رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد مصرف گیاهان دارو‌یی و ارتباط آن با سیستم ایمنی بدن توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

لشکر بلوکی رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت:مصرف گیاهان دارویی با تقویت سیستم ایمنی بدن ارتباط دارد و دو گونه از این گیاهان، سیر و پیاز است.

او ادامه داد: تحقیقات نشان داده که ماده موثر موجود در سیر و پیاز یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می‌تواند به دفاع آنتی اکسیدانی بدن در مقابل بیماری‌ها کمک کند.

او با بیان اینکه ماده موثر دیگر زنجبیل است افزود: مصرف زنجبیل در کاهش علائم سرما خوردگی تب، درد و سرفه‌های خشک مفیدند و اثرات آرامبخش دارند.

لشکر بلوکی افزود: زنجبیل برای باز کردن مسیر تنفسی و تحریک ترشح مخاط به درمان آلرژی تنفسی کمک می‌کند و دارای خاصیت ضد التهابی است.

او گفت:زردچوبه نیز سبب ایجاد اختلال در غشای ویروس می‌شود و به مهار عفونت ویروسی کمک می‌کند.

او گفت: مصرف دارچین مقاومت بدن را در برابر عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می‌دهد و می‌تواند در کاهش علایم این بیماری نیز تا حدودی موثر باشد.

لشکر بلوکی گفت: همچنین دارچین دارای انواع آنتی اکسیدان هاست و می‌تواند التهاب ناشی از عفونت را کاهش دهد.

او در پایان گفت:هر چند که برخی از گیاهان دارویی توصیه شده به دلیل ترکیبات خاصی که دارند می‌توانند در مقابل عفونت‌های باکتریایی و ویروسی مفید باشند، اما شواهدی مبنی بر مصرف گیاهان دارویی در درمان قطعی ویروس کرونا وجود ندارد.

بزرگنمایی اثرات مفید گیاهان دارویی و مصرف بی رویه می‌تواند پیامد نامطلوبی به متابولیسم بدن و تداخل در جذب و تاثیر دارو‌ها و مکمل‌ها داشته باشد.

انتهای پیام /م

نظر شما