شناسهٔ خبر: 45316752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هزینه‌های دانشگاه‌های دولتی ۸ برابر هزینه‌های دانشگاه آزاد

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه ۸ برابر هزینه‌ای که در دانشگاه آزاد اسلامی برای آموزش یک دانشجو صرف می‌شود گفت:دانشگاه‌های دولتی از بودجه دولتی و بیت المال برداشت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، یوسف داودی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی امروز  با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تأسیس کمک شایانی به توسعه علمی در کشور کرده است گفت:بعد از سال‌ها درخشش،دانشگاه آزاد اسلامی با چالش اساسی روبروست و امروز این مجموعه عظیم در پرداخت حق التدریس اساتید، حقوق و بیمه کارکنان و اساتید با مشکل روبرو شده است.

او افزود:فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس یازدهم نهایت تلاش خود را برای همسان سازی حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی بکار می‌بندد.

اوبا بیان اینکه هیچ کمک مالی دولتی به دانشگاه آزاد اسلامی صورت نمی‌گیرد تصریح کرد:دانشگاه آزاد اسلامی در دو دهه گذشته با کاهش شدید دانشجو روبه‌رو شده و با راه اندازی مراکز آموزش عالی بخصوص در یک دهه اخیر مشکلات دانشگاه آزاد افزایش یافته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی افزود: طی جلساتی که با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت امنای این دانشگاه داشتیم، سعی می‌کنیم در راستای حل مشکلات این دانشگاه قدم برداریم.

داودی در ادامه تصریح کرد: مالکیت دانشگاه آزاد اسلامی برابر اساسنامه متعلق به مردم است و مجمع نمایندگان استان در تلاشیم تا با پیگیری در مجلس شورای اسلامی از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی بکاهیم.

انتهای پیام/

نظر شما